این کرم‌های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می‌کنند!

در این تصاویر که با میکروسکوپ ۱۸۰ برابر بزرگ شده‌اند، شاهد کرم‌های نواری، کرم‌های گرد و انگل‌های ترسناک دیگری هستیم که در گربه‌ها زندگی می‌کنند.

این کرم‌های انگلی ترسناک در بدن حیوانات خانگی زندگی می‌کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش دیجیاتو، عکاسی تصاویر ترسناکی را منتشر کرده است که کرم‌های انگلی خطرناکی را نشان می‌دهد. این کرم‌ها ممکن است داخل بدن حیوان خانگی شما وجود داشته باشد.

«دیوید میتلند»، عکاس حوزه طبیعت و علم، عکس‌هایی میکروسکوپی منتشر کرده که کرم‌های نواری، کرم‌های گرد و انگل‌های ترسناک دیگری را نشان می‌دهد که می‌توانند در بدن گربه‌ها زندگی کنند. نکته قابل‌توجه این است که عکس‌ها تا 180 برابر بزرگ‌نمایی شده‌اند.

کرم‌های انگلی حیوانات خانگی از نمای نزدیک

کرم‌های نواری می‌توانند تا 4.80 متر (تقریباً به اندازه یک زرافه) در داخل روده سگ‌ها رشد کنند و باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی در حیوان شوند. در موارد نادری، کرم‌های نواری و گرد می‌توانند انسان‌ها را نیز آلوده کنند. کرم‌های گرد به‌صورت بالقوه می‌تواند آسیب جدی به بینایی کودکان بزنند.

گاهی داخل دستگاه گوارش حیوانات خانگی کرم‌های قلاب‌دار نیز زندگی می‌کنند. آن‌ها می‌توانند با نفوذ به پوست انسان را هم آلوده کنند و این فرایند بیشتر از طریق کف پا انجام می‌شود.

برخی کارشناسان توصیه می‌کنند گربه‌های خانگی باید هر ماه انگل‌تراپی شوند اما فقط 23 درصد سرپرستان گربه‌ها از این دستورالعمل پیروی می‌کنند.

میتلند این عکس‌ها را با کمک میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM) در «دانشگاه سنت اندروز» اسکاتلند گرفته و برخی کرم‌های انگلی را نیز «دانشگاه لیورپول» به دست آورده است. او یک دوربین را به SEM نیز متصل کرده که تصاویر را با فرمت TIFF و وضوح 5120 در 3840 پیکسل ثبت می‌کند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر