بلاتکلیفی در لیگ برتر؛ فقط ۴ تیم سرمربی و مدیرعامل دارند!

در حالی که هنوز زمان دقیق آغاز لیگ برتر به دلیل مشکلات ورزشگاه‌ها مشخص نیست، اکثر باشگاه‌ها با بلاتکلیفی در رده‌های مدیریتی و فنی روبرو هستند. تنها ۴ تیم از ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر وضعیت مشخصی در این زمینه دارند.

در حالیکه هنوز زمان دقیق آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر به دلیل مشکلات سخت افزاری ورزشگاه ها اعلام نشده فقط 4 باشگاه سطح اول فوتبال ما وضعیت کادرفنی و حتی مدیریتی مشخصی دارند.

به گزارش فارس، مشکلات سخت افزاری ورزشگاه ها، تلاش برای تجهیز و تکمیل ورزشگاه ها از نظر سخت افزاری، آوردن کمک داور ویدئویی و... باعث شده که هنوز زمان دقیق آغاز بیست و چهارمین دوره لیگ برتر اعلام نشود البته این تنها مشکلات لیگ برتر نیست بلکه اکثر باشگاه های ما وضعیت نامشخصی در کادرفنی و مدیریتی خود دارند.

نگاهی به 16 باشگاه حاضر در فصل آینده می اندازیم.

پرسپولیس؛ سرمربی در انتظار مجوز!

تیم قهرمان بیست و سومین دوره لیگ برتر مدیرعامل خود را دارد و رضا درویش در حال اداره باشگاه است درویش 20 روز با حکم کمیته اخلاق محروم شده بود.

خوان کارلوس گاریدوسرمربی اسپانیایی نیز برای این تیم انتخاب شد تا این مربی جانشین اوسمار برزیلی شود البته طبق قوانین جدید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان باید مجوز جذب این مربی را صادر کند تا یکی از نمایندگان فوتبال کشورمان در لیگ نخبگان آسیا بتواند سریع تر کار خود را آغاز کند.

استقلال؛ اداره باشگاه با سرپرست

فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال هم مثل رضا درویش 20 روزی با حکم کمیته اخلاق محروم شده بود.

البته باشگاه هنوز مدیرعامل رسمی خود را مشخص نکرده اما جواد نکونام سرمربی فصل گذشته آبی پوشان فصل آینده نیز ظاهرا هدایت استقلال را برعهده خواهد داشت و تیم را در لیگ برتر و لیگ نخبگان آسیا هدایت می کند.

سپاهان اصفهان؛ سرمربی مستعفی !

باشگاه سپاهان از هر نظر یکی از بهترین باشگاه های فوتبال و ورزش کشور است و این باشگاه در فصل گذشته با آذربایجانی مدیرعامل جدید خود قهرمان جام حذفی شد اما ژوزه مورایس سرمربی پرتغالی از مدیران باشگاه درخواست استعفا کرده ولی مدیران باشگاه امیدوارند که مربی خود را برای سومین فصل پیاپی در اصفهان حفظ کنند.

سپاهان در فصلی که گذشت دچار تغییرات زیاد مدیریتی بود و در یک فصل سه مدیرعامل در این باشگاه فعالیت کردند.

تراکتورتبریز؛ بدون سرمربی و مدیرعامل

باشگاه تراکتور تبریز نیز در بلاتکلیفی است اگرچه سعید مظفری زاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه اعلام کرده: «برای انتخاب سرمربی، یکی دو گزینه داخلی و خارجی را مدنظر قرار دادیم و مذاکره با این عزیزان را شروع کردیم» اما واقعیت این است که مالک باشگاه نیز تصمیم نهایی خود را برای حضور قدرتمندانه در فصل آینده نگرفته او نیز از اتفاقات فصل گذشته ظاهرا هنوز دلخور است و باشگاه هنوز مدیرعامل هم ندارد!

ذوب آهن اصفهان؛ همه چی آرومه!؟

باشگاه ذوب آهن در فصل گذشته در رده پنجم جدول قرار گرفت و به نظر می رسد همه چیز در این باشگاه آرام است نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه در حال رتق و فتق امور است و اعلام کرده فصل آینده هم محمد ربیعی سرمربی تیم خواهد بود البته ربیعی فصل گذشته یکی دوبار ساز جدایی از باشگاه اصفهانی را کوک کرد ولی با توجه به حواشی رخ داده در مورد باشگاه مس رفسنجان تیم قبلی ربیعی برخی می گویند شاید تغییر و تحولی هم در این تیم رخ بدهد!

- ملوان بندرانزلی؛ بدون مدیرعامل و سرمربی!

ملوان انزلی اگر چه فصل گذشته را خوب شروع کرد و با رتبه ششمی به پایان رساند اما به دلیل مشکلات مالی همیشگی در هفته های آخر ملوان دچار افت محسوسی در نتیجه گیری شد و اکنون نیز آرش فهمیده مدیرعامل فصل گذشته باشگاه تلفنش را خاموش کرده وحاضر نیست با خبرنگاران ورزشی حتی صحبت کند!

مهدی تارتار سرمربی تیم هم اگرچه تمایل به همکاری با ملوان برای فصل آینده را دارد اما نمی داند که وضعیت مدیریتی باشگاه چه خواهد شد و اصلا چه میزان بودجه برای فصل آینده این باشگاه در اختیار خواهد داشت.

- آلومینیوم اراک؛ پیشنهادهای زیاد برای سرمربی

رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک به تازگی به عنوان عضو جدید هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال هم انتخاب شده و این باشگاه نیز شرایط مناسبی دارد و مجتبی حسینی سرمربی فصل گذشته هم تمایل به ادامه همکاری دارد اما برخی باشگاه های دیگر پیشنهادهایی به سرمربی این تیم ارایه کرده اند.

شمس آذر قزوین؛ مدیرعامل در بازداشت!

شمس آذر قزوین تیم غول کش فصل قبل هم دچار حواشی شده است شهاب زندی مدیرعامل باشگاه در ارتباط با مسایل مربوط به تیم کرمانی و ظاهرا اعترافات رئیس سابق کمیته داوران بازداشت شده است.

سعید دقیقی سرمربی تیم فوتبال شمس اذر احتمالا تمایل به ادامه همکاری با شهر خود را داشته باشد البته به شرطی که وضعیت مدیریتی و بودجه ای باشگاه برای فصل آینده مشخص شود.

-گل گهرسیرجان؛ خداحافظی مربی یونانی؟

باشگاه گل گهر از نظر مدیریتی وضعیتی کاملا پایدار دارد اما مارینوس اوزونیدیس، سرمربی یونانی این تیم فعلا از ایران رفته و هنوز مشخص نیست این مربی کارش را با این باشگاه ادامه خواهد داد یا نه؟

مس رفسنجان؛ در کانون حاشیه و شایعه!

پرحاشیه ترین باشگاه این روزهای فوتبال مس رفسنجان است باشگاهی که البته چوب سوئ مدیریت مدیران قبلی خود را می خورد و این فصل تلاش کرده که شرایط مناسبی داشته باشد و با محرم نویدکیا سرمربی و مدیران جدید حتی تا فینال جام حذفی هم پیش رفتند اما شایعه های زیادی در خصوص این باشگاه و ادامه حضورش در لیگ برتر به گوش می رسد هرچند باشگاه مس این شایعه ها را تکذیب کرده با این حال در فوتبال کشورمان ممکن است هر اتفاقی رخ بدهد!

فولاد خوزستان؛ آرامش و ثبات با مدیرعامل و سرمربی تراکتور و پرسپولیس!

فولاد خوزستان بعد از اینکه در هفته آخر لیگ تکلیف ماندنش در لیگ برتر مشخص شد خیلی زود دست به کار شد و هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل سابق تراکتور را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد و او هم یحیی گل محمدی سرمربی سابق پرسپولیس را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا شاید فصل آینده فولاد در آرامش و ثبات به فکر جبران فصل کابوس وار خود باشد.

نساجی مازندران؛ بلاتکلیف!

این تیم خصوصی و قدیمی و پرهوادار هم شرایط نامشخصی دارد مالک باشگاه مدتی از فروش و واگذاری آن صحبت کرد و هنوز هم وضعیت به طور دقیق مشخص نیست اما ساکت الهامی سرمربی تیم هم از هواداران نساجی خداحافظی کرده و از اینکه توانسته باردیگر ناجی تیم باشد شادمان است.

هوادار تهران؛ سکوت خبری

هوادار باشگاهی است که سعی کرده در آرامش و سکوت باشد و احتمال دارد مسعود شجاعی فصل آینده هم سرمربی این تیم باشد و کادر مدیریتی باشگاه و تیم هم شاید تغییر نکند.

استقلال خوزستان؛ بدون سرمربی

استقلال خوزستان هم که موفق به بقا در لیگ برتر شده برای فصل آینده شرایط فنی اش مشخص نیست مدیرعامل جدیدی برای باشگاه انتخاب شده که سابقه مدیریت در این باشگاه را دارد و سیروس پورموسوی سرمربی تیم هم از این باشگاه خداحافظی کرده و هنوز سرمربی جدیدی برای آبی پوشان اهوازی انتخاب نشده است!

خیبرخرم آباد؛ تازه وارد قهرمان

تیم زاگرس نشین از استان لرستان به عنوان قهرمان لیگ یک به لیگ برتر آمده و این باشگاه خصوصی اما ظاهرا شرایط مناسبی دارد. البته حسین خبیری مدیرعامل باشگاه حاضر نشد بعد از قهرمانی در این باشگاه بماند و بعد از قهرمانی و صعود به لیگ برتر با این باشگاه خداحافظی کرده است اما رضا مهاجری سرمربی تیم فصل آینده هم در این باشگاه حضور دارد.

چادرملو اردکان؛ یزدی ها آمدند

چادرملو اردکان هم با آرامش به لیگ برتر رسیده و ظاهرا همه چیز در این باشگاه روبه راه است و سعید اخباری مربی که تیم را به لیگ برتر آورده فصل آینده هم در این باشگاه حضور خواهد داشت و مدیریت باشگاه نیز تغییر نمی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر