تمام وظایف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به استان‌ها تفویض شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان گفت: براساس بخشنامه‌ای که ۱۱ تیرماه سالجاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شد ، کلیه وظایف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به استان ها تفویض شده است.

تمام وظایف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به استان‌ها تفویض شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اکبر محمدی در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد ، اظهار کرد: براساس مصوبه قبلی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ، دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات عمرانی دارند باید تا پایان تیرماه فرآیندهای جذب اعتبارات عمرانی سال گذشته را با لحاظ اولویت های استان جذب نمایند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام توان خود را برای جذب کامل این اعتبارات بکار گیرند، افزود: بر مبنای جزء (یک ) بند 3 برنامه جهش تولید سال 1403 و بند (الف ) ماده ( 31 ) قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که در جلسه قبل شورای برنامه‌ریزی قبل استان مصوب شد ، 10 درصد از اعتبارات تملک استانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این راستا باید پروژه‌های مشمول را احصاء و بر اساس 10 درصد اعتبارات تملک استانی و تا سقف 30 درصد اعتبار مورد نیاز پروژه ها هر یک از این پروژه‌ها به صورت بلاعوض و یا سایر شیوه‌ها هزینه نمایند و این 10 درصد بلوکه شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی به کمک فرمانداران باید برنامه‌های مدونی را در این خصوص تعریف کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با بیان این که مدیران و دستگاه‌هایی که موضوع خاصی برای طرح در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه دارند باید قبل از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ، مصوبه کارگروه مرتبط را اخذ نمایند ، خواستار رعایت همه الزامات قانونی و دسته‌بندی و ارسال موضوعات حداقل یک هفته قبل از برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان شد .

وی تصریح کرد: پاسخگویی به استعلام‌ها از دیگر چالش‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است که متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی توجهی به استعلام‌ها نمی‌کنند در صورتی که باید ظرف بازه زمانی مشخص استعلامات پاسخ داده شود.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : براساس مکاتبه ای که در مورخ 11 تیرماه سالجاری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها ابلاغ شد ، کلیه وظایف سازمان هدفمندی یارانه‌ها به استان تفویض شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس نظارت بر مصارف مندرج در قوانین بودجه سنواتی مصوبه هیئت وزیران مشتمل بر یارانه نقدی ، مستمری مددجویان، یارانه دارو، شیرخشک و ملزومات مصرفی پزشکی، یارانه خرید گندم تضمینی از کشاورزان، شیرمدارس، شناسایی خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت، ثبت‌نام از متقاضیان جدید و ...به استان واگذار شده و دبیرخانه آن باید هرچه زودتر فعال شود.

در پایان دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت : در همین راستا ابلاغ دیگری به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان ها ، موظف به تشکیل کمیته ویژه نظارتی بر فرآیند خرید تضمینی گندم در استان شده ایم که خوشبختانه جلسات مقدماتی آن نیز تشکیل و بازدیدها و نظارت ها با جدیت در حال انجام است .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر