۱۳طرح در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری فعال است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای زیرساختی در بخش راه گفت: هم‌اکنون ۱۳ طرح مرتبط با راه‌های این استان در حال فعالیت است.

13طرح در حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری فعال است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری ،خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: احداث باند دوم تیران به سامان به چالشتر، باند دوم شهرکرد به بن به داران، شهرکرد به بازفت به مسجدسلیمان، راه فرخ‌شهر به شلمزار به ناغان به کارون 4، راه فارسان به دشتک، جاده باباحیدر به چلگرد، محورهای ارتباطی حاشیه رودخانه زاینده‌رود، باند دوم سورشجان به سودجان و راه‌آهن شهرکرد به سفیددشت به مبارکه از مهم‌ترین طرح‌های فعال راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری است.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین 23 طرح فعال در حوزه ساختمانی مرتبط با پروژه‌های فرهنگی، اداری و ورزشی دارد.

باقری تصریح کرد: برای طرح‌های حوزه راه‌های چهارمحال و بختیاری 26 هزار و 752 میلیارد ریال و به‌منظور اجرای ساختمان‌های اداری، فرهنگی و ورزشی 253 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم 2 هزار و 600 متر تونل در چهارمحال و بختیاری حفاری و سه دستگاه پل بزرگ احداث شد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به سهم 57 هزار و 149 واحدی این استان از طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: از این تعداد تاکنون ساخت 18 هزار و 653 واحد مسکونی آغاز و زمین مورد نیاز برای 32 هزار واحد مسکونی تامین شده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت 9 هزار و 500 واحد مسکونی مسکن حمایتی در چهارمحال و بختیاری گفت: به‌زودی عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی دیگر آغاز می‌شود.

باقری به تکلیف ساخت 10 هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری از محل طرح مسکن خودمالکان اشاره و تاکید کرد: از این تعداد تاکنون ساخت یک‌هزار و 551 واحد مسکونی آغاز شده است و بقیه واحدهای مسکونی این طرح به‌زودی ساخته می‌شود.

وی با اشاره به ساخت یک‌هزار و 666 واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع 13 هزار و 870 متقاضی ثبت‌نامی طرح جوانی جمعیت در استان تاکنون زمین یک‌هزار و 794 متقاضی تحویل داده و یا در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بافت فرسوده شهری استان 29 طرح محرک شهری شامل مدرسه، درمانگاه، پیاده‌رو و پارک اجرایی شده و چهار هزار و 838 تن قیر رایگان برای آسفالت این بافت‌ها به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

وی یادآور شد: در سه سال اخیر بافت فرسوده 14 شهر در چهارمحال و بختیاری شناسایی و طرح‌های مرتبط با این بافت‌ها مصوب و ابلاغ شد که از این مجموع برای پنج شهر طرح جامع، 2 شهر طرح تفصیلی و هفت شهر طرح هادی بوده است.

باقری با اشاره به 975 مصوبه در کمیسیون‌های ماده 5 چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با این تعداد مصوبه تکلیف یک‌هزار و 545 هکتار زمین تعیین شد.

وی گفت: در حال حاضر تامین زمین در داخل حریم و محدوده شهرهای چهارمحال و بختیاری به وسعت سه هزار و 836 هکتار انجام شده است.

باقری اعتبارات مصوب ملی حوزه راه و ساختمان‌های دولتی چهارمحال و بختیاری در دولت سیزدهم را 62 هزار و 265 میلیارد ریال و اعتبارات استانی این بخش را 337 میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: 70 درصد این اعتبارات تخصیص یافت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر