کمبود این ویتامین‌ها مغز را تنبل و متوهم می‌کند

شاید تعجب آور نباشد که تعادل ظریف مواد مغذی برای سلامت مغز کلیدی است: کمبود یا زیاده روی در ویتامین‌ها، قندها، چربی‌ها و اسیدهای آمینه می‌تواند بر مغز و رفتار به صورت منفی یا مثبت تأثیر بگذارد.

کمبود این ویتامین‌ها مغز را تنبل و متوهم می‌کند

به گزارش خبر آنلاین، ویتامین C برای تولید و آزادسازی انتقال دهنده‌های عصبی، پیام رسان‌های شیمیایی مغز، مهم است. در غیاب آن، سلول‌های مغز به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار نمی‌کنند، که می‌تواند منجر به توهم شود.

به گزارش همشهری آنلاین، شاید تعجب آور نباشد که تعادل ظریف مواد مغذی برای سلامت مغز کلیدی است: کمبود یا زیاده روی در ویتامین‌ها، قندها، چربی‌ها و اسیدهای آمینه می‌تواند بر مغز و رفتار به صورت منفی یا مثبت تأثیر بگذارد.

مانند ویتامین C، کمبود سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی نیز می‌تواند باعث بروز بیماری‌های تغذیه‌ای شود که بر مغز انسان تأثیر منفی می‌گذارد. به عنوان مثال، سطوح پایین ویتامین B 3/نیاسین در رژیم غذایی - که معمولاً در گوشت و ماهی یافت می‌شود - باعث پلاگر می‌شود.

پلاگرا بیماری است که در آن افراد دچار زوال عقل می‌شوند. نیاسین برای تبدیل غذا به انرژی و بلوک‌های سازنده، محافظت از طرح ژنتیکی در برابر آسیب‌های محیطی و کنترل میزان تولید برخی از محصولات ژنی ضروری است.

در غیاب این فرایندهای حیاتی، سلول‌های مغز که به عنوان نورون‌ها نیز شناخته می‌شوند، عملکرد نادرستی دارند و زودرس می‌میرند که منجر به زوال عقل می‌شود.

233233

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر