شرط آمریکا برای کاهش تحریم‌های ونزوئلا

مقامات آمریکایی می‌گویند، بایدن سیاست تحریم‌های واشنگتن در قبال ونزوئلا را بسته به نحوه برگزاری انتخابات پرمخاطره روز یکشنبه در این کشور عضو اوپک، احتمالا تعدیل می‌کند و این نشان می‌دهد که اگر ونزوئلا انتخاباتی که به ظن آمریکا «عادلانه» باشد، برگزار کند، واشنگتن احتمالا از اقدامات تنبیهی خود بکاهد.

شرط آمریکا برای کاهش تحریم‌های ونزوئلا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا ایالات متحده همچنین به «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داده است که اگر وی بدون ارائه مدرک مشخص «ادعای پیروزی» کند، در اقدامی مداخله‌جویانه این مساله را طرح می‌کند که آیا جامعه بین‌المللی باید نتیجه انتخابات ونزوئلا را بپذیرد یا خیر.

مادورو به دنبال سومین دوره ریاست جمهوری در ونزوئلا است و این در حالی است که کشورش تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات ارشد ایالات متحده روز جمعه گفتند که از نزدیک نتایج نهایی انتخابات را رصد می‌کنند. واشنگتن در ماه‌های اخیر پس از اینکه مادورو به توافق انتخاباتی که به ظن آن، «تضمین‌کننده رای دموکراتیک فراگیر بود، پایبند نبوده» تحریم‌ها را بر صنعت نفت حیاتی ونزوئلا بازگردانده است.

مقامات آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به خبرنگاران گفتند که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا را پیش‌داوری نمی‌کنند، اما نسبت به سرکوب احتمالی ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها همچنین به ارتش ونزوئلا که مدت‌ها از مادورو حمایت کرده، هشدار دادند که مداخله نکند.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: «ایالات متحده آماده است تا سیاست تحریم‌های خود را در قبال رویدادهایی که ممکن است در ونزوئلا رخ دهد، تعدیل کند. همانطور که به دوره پس از انتخابات نگاه می‌کنیم، به ارزیابی و به‌روزرسانی سیاست تحریمی خود بر اساس اهداف سیاست خارجی خود ادامه خواهیم داد.»

این مقام‌ها به اقدامات خاصی از سوی آمریکا اشاره‌ای نکردند، اما تاکید داشتند که از آنجا که مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ونزوئلا تا ژانویه 2025 انجام نمی‌شود، واکنشی که باید صورت گیرد احتمالا در سال جاری میلادی خواهد بود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر