رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور : سهم دانش بنیان‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور ۲/۷ درصد است

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: سهم واحدها و شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی کشور ۲/۷ درصد بوده که در برنامه هفتم افزایش این رقم به هفت درصد هدف‌گذاری شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور : سهم دانش بنیان‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور 2/7 درصد است

به گزارش خبرآنلاین از زنجان،محمدصادق خیاطیان روز سه شنبه در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه یک دهه پیش ادبیات اقتصاد دانش بنیان در کشور آنچنان جا نیفتاده بود، افزود: در یک دهه اخیر اقتصاد دانش بنیان به ادبیات غالب در کشور تبدیل شده است و جزو اولویت های کشور محسوب می شود. 
 
وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان امروز دیگر انتخاب نیست بلکه ضرورت محسوب می شود چرا که فناوری یک رکن اقتدار در کشور هاست. 
 
خیاطیان اظهار داشت: اگر دنبال اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغالزایی، حفظ نخبگان و مهاجرت معکوس آنان هستیم، فعالیت‌های دانش بنیان بهترین بستر برای این امور است. 
 
وی گفت: در یک دهه گذشته حمایت از فعالیت های دانش بنیان، عرضه محور بود و کمتر به سمت به موضوع تفضل و سرمایه گذاری توجه می شد ولی با تصویب و ابلاغ قانون حمایت از جهش تولید دانش بنیان، مسیر حمایت از سرمایه گذاری در این حوزه هم باز شده است. 
 
خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تولید سنتی و صنعتی در کشور ما از سیستم تامین منابع مالی بهره مند است، افزود: در حوزه دانش بنیان و فناوری شرایط متفاوت است و اگر با نظام سنتی در تامین مالی جلو برویم با مشکلاتی مواجه می شویم، از این رو صندوق نوآوری و شکوفایی برای پر کردن این خلاء نقش آفرینی می کند. 
 
وی گفت: تا کنون 62 درصد شرکت های دانش بنیان از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در کشور بهره مند شده اند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان