دادستان کرمان به برخی ادارات پیرامون مدیریت پسماند اخطار داد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان اعلام کرد: اخطارهای لازم به برخی دستگاه‌ها درباره مدیریت پسماند ارسال شده که در صورت اصلاح نشدن موارد، دادستانی به عنوان مدعی‌ العموم ورود خواهد کرد.

دادستان کرمان به برخی ادارات پیرامون مدیریت پسماند اخطار داد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی با اشاره به دفع غیر اصولی پسماندها، نداشتن عزم جدی در جمع‌آوری مجزا و تفکیک در مبدا و بی توجهی به استانداردهای کامل در خصوص پسماندهای ویژه، صنعتی و بیمارستانی بر ضرورت بازدید میدانی محیط زیست و اداره بهداشت از محل دفع پسماند به منظور تفکیک، بازیافت و جلوگیری از اقدام علیه بهداشت عمومی تأکید کرد.

او تاکید کرد : مدیریت پسماند موضوع مهمی است که با سلامت مردم سر و کار دارد و رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به حساب می‌آید بنابراین نمی‌توانیم به‌سادگی از کنار آن بگذریم و دستگاه قضا با ترک فعل دستگاه‌های ذی ربط از باب انفعال در مدیریت صحیح پسماند مرتبط با وظایف محوله در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کرمان بر لزوم بررسی و پایش نحوه دفع پسماند و ورود دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری تأکید و تصریح کرد: برخی دستگاه‌ها به صورت مقطعی اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما تداوم نداشته است.

به گفته وی، با توجه به ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست، مناظر طبیعی و از همه مهمتر اهمیت سلامت مردم، از مسئولان متولی انتظار می‌رود نسبت به این موضوع و مدیریت پسماند حساسیت بیشتری نشان دهند و اتخاذ تدابیر جدی در خصوص ساماندهی و دفع زباله‌ها مطابق ضوابط و استانداردهای قانونی را در اولویت کار خود قرار دهند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان