وزیر خارجه سوریه: اوضاع در خاورمیانه متشنج است؛ باید برای هر سناریویی آماده باشیم

وزیر خارجه سوریه گفت: وضعیت بسیار متشنج است. هر سناریویی ممکن است، ما باید برای همه گزینه‌ها آماده باشیم.

وزیر خارجه سوریه: اوضاع در خاورمیانه متشنج است؛ باید برای هر سناریویی آماده باشیم

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه درجریان گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «بلاروس-1» خاطرنشان کرد: «اوضاع بسیار پرتنش و متشنج است. هر سناریویی احتمال دارد رخ دهد. تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد. ما باید برای همه گزینه‌ها آماده باشیم».

وی ضمن وخیم خواندن اوضاع غرب آسیا، تصریح کرد رژیم صهیونیستی حدود 10 ماه است که اقدام به کشتار ملت فلسطین و ویران کردن زیرساخت‌ها می‌کند و در آنجا چیزی باقی نمانده و اکنون تجاوزات این رژیم به سمت ایران کشیده شده است. رژیم صهیونیستی یکی از رهبران فلسطین را در تهران کشت.

فیصل المقداد در ادامه افزود اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای تشکیل کشور فلسطین تلاش می‌کرد. او هیچ اشتباهی مرتکب نشد و صهیونیست‌ها باید بدانند که اگر یکی از رهبران مقاومت شهید شود قطعا شخصی دیگر برای حفاظت از فلسطین جایگزین او خواهد شد.

وی در ادامه افزود: صهیونیست‌ها تقریباً 40 هزار فلسطینی ازجمله حدود 15 هزار کودک و 13 هزار زن را به شهادت رسانده است و احتمالاً چندین هزار نفر دیگر در زیر خانه‌های ویران‌شده جان خود را از دست داده و اجسادشان همچنان زیر آوار است.

وزیر خارجه سوریه اظهار کرد جنگ در غزه و تجاوزات رژیم اشغالگر با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود و این رژیم باید نیروهای خود را از اراضی اشغالی، از جمله بلندی‌های جولان خارج و جنگ را متوقف کند و اجازه تشکیل یک کشور فلسطینی را بدهد.

وی ادامه داد: هواپیماهایی که آمریکا به اسرائیلی‌ها برای حمله به سوریه تحویل می‌دهد مردم را نیز می‌کشند. ما نظاره‌گر حملات هواپیماهای اسرائیلی به منطقه و سایر مناطق تحت حمایت کامل آمریکا و کشورهای غربی هستیم.

فیصل المقداد همچنین عنوان کرد: تمام قطعنامه‌های سازمان ملل همواره برای تاسیس 2 کشور فلسطین و اسرائیل بوده است. اما من فکر می‌کنم کشورهای غربی قبلاً برای خودشان تصمیم گرفته‌اند که از حقوق بشر و دموکراسی در ظاهر حفاظت و حمایت کنند اما در عمل اقدامی اتخاذ نمی‌کنند. غرب به دنبال این است که بر جهان تسلط یابد. پایگاهی آمریکایی با نام «رکبان» در جنوب شرقی سوریه وجود دارد آنها از این پایگاه در مرز سوریه، اردن و عراق برای آموزش تروریست‌ها استفاده می‌کنند.

این مقام سوری در پایان تاکید کرد: رویکرد واشنگتن در پشتیبانی مالی و آموزش تروریست‌ها برای تمامی جهانیان واضح و آشکار است. ایالات متحده به دنبال این است تمامی کشورها ازجمله سوریه را به مستعمره تبدیل کند. آنها نه تنها با ما در اینجا، غرب آسیا، بلکه در اوکراین و در سایر مناطق می‌جنگند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان