ناراحتی نماینده اصولگرا از تایید لیست کابینه پیشنهادی پزشکیان از سوی رهبری؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:وقتی در فضای رسانه‌ای بگویند پزشکیان لیست را قطعی با رهبری نهایی می‌کند، درست نیست و نباید حرفش را زد که مجلس بتواند کار خود را انجام دهد.

ناراحتی نماینده اصولگرا از تایید لیست کابینه پیشنهادی پزشکیان از سوی رهبری؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد سراج، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات علاءالدین بروجردی که پیش از این به خبرآنلاین گفته بود پزشکیان برای تعیین برخی وزرا با رهبری مشورت می‌کند و شهرام دبیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور که خبر داده بود «رئیس‌جمهور محترم به صراحت اعلام کرده‌اند که اعضای هیئت وزیران را با نظر رهبر معظم انقلاب و تأیید ایشان معرفی خواهند کرد.» گفت: نکته‌ای که در فضای رسانه‌ای مطرح می‌شود مبنی بر اینکه رییس جمهور لیست را با رهبری هماهنگ می‌کند، این به نظرم قدری مناسب نیست، معمولا سیره رهبری این است که دولت خودش مخیر است و باید انتخاب کند و از سد مجلس عبور کند.

وی افزود: وقتی  وزیر دفاع انتخاب شود، نیروهای مسلح دیده نشوند، وزیر کشور و وزیر اطلاعات انتخاب شود اما مجموعه امنیتی دیده نشود، قطعا دچار مشکل می‌شود ‌و این طبیعی است اما اینکه با رهبری  ببیند دلالت می‌کند پس مجلس نباید ورود پیدا کند.

سراج ادامه داد:  معمولا مشی رهبری این بود که در امور مربوط به قوا دخالت نمی‌کند، مگر جزو وظایفش براساس قانون اساسی باشد. لذا مجلس انقلابی اگر نظر رهبری یک جا باشد، همانجا متوقف می‌شود، وقتی نظر رهبری نیست نباید چنین حرفی زده شود. 

وی خاطرنشان کرد: پزشکیان باید انتخاب کند و از همه توان گروه و تیم خودش استفاده کند، لیستی را تهیه و به مجلس بدهد، در این شرایط مجلس مخیر است  کاملا بررسی کند و براساس ویژگی‌ها و شرایطی که وزرا باید داشته باشند اعم از انقلابی،مردمی، متدین، متشرع، نداشتن زاویه با انقلاب، مجلس به آنها رای بدهد و بعد هم پشتیبانی کند که کار کند. وقتی قبل از این در فضای رسانه‌ای بگویند پزشکیان لیست را قطعی با رهبری نهایی می‌کند، درست نیست و نباید حرفش را زد که مجلس بتواند کار خود را انجام دهد.


27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر