۱۵۰ هزار خانوار در بندرعباس آمادگی بهره‌مندی از گاز طبیعی را دارند

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان در نشست با اصحاب رسانه ضمن بیان اینکه از سال ۱۴۰۱ جهش بزرگی در صنعت گازرسانی اتفاق افتاد، گفت: در ده سال گذشته و در دولت‌های قبل تعداد ۱۲ شهر و ۵۴ روستا و ۱۳۰ صنعت از نعمت گاز برخوردار بودند.

150 هزار خانوار در بندرعباس آمادگی بهره‌مندی از گاز طبیعی را دارند

به گزارش خبرآنلاین، «علی ذاکری»، مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان ادامه داد:  در دولت سیزدهم با جهشی که در عملیات گازرسانی تحت عنوان عملیات گازرسانی ضربتی به استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان انجام شد؛ عملیات گازرسانی به 250 روستا، 8 شهر و 247 صنعت در دستورکار قرار گرفت و تعداد زیادی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده و تا هفته دولت نیز تعدادی دیگر بهره‌برداری خواهد شد.

 ذاکری افزود: پروژه‌های گازرسانی در میناب،بندرلنگه، بندر کنگ، جزیره قشم، تازیان، دشتی، فارغان و احمدی در حال انجام هستند. سالانه بیش از 5 هزار میلیارد تومان شرکت ملی گاز ایران در هرمزگان سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی با بیان اینکه مجبور هستیم در تمام شهرهای استان برای ایجاد خط لوله کنده‌کاری کنیم، عنوان کرد: در نگاه اول شاید گفته شود نیاز به گازرسانی وجود ندارد؛ گازرسانی به صنعت اصل کار ما است و در کنار آن گازرسانی به منازل در اولویت قرار دارد تا یک رفاه اجتماعی برای هم‌استانی‌ها به ارمغان بیاوریم.

ذاکری با بیان اینکه هزینه گازکشی به منازل با سایر هزینه‌هایی چون لوله‌کشی برق و آب تفاوت چندانی ندارد، افزود: گازکشی داخلی منازل اگر در زمان ساخت انجام شود به مراتب از هزینه لوله‌کشی آب و سیم‌کشی برق ارزان‌تر است.

مدیرعامل شرکت گاز گفت: از نظر صرفه‌جویی هم استانی‌های ما صرفه جویی خوبی انجام داده‌اند و در پلکان کم مصرف‌ها قرار می‌گیرند از این رو همواره پاداش صرفه‌جویی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

ذاکری تاکید کرد: طرح توزیع الکترونیک کپسول‌های گاز مربوط به شرکت پخش‌ فرآورده‌های نفتی بوده و ارتباطی با این شرکت گاز هرمزگان نداشته است.
آنچه ما در اختیار همشهریان قرار می‌دهیم مربوط به گاز طبیعی است که از طریق لوله‌کشی به شهروندان می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: خیلی از منازل در بندرعباس علمک گاز را دارند؛ به طور تقریبی 12-13 هزار علمک گاز در سطح استان بلااستفاده است؛ امیدواریم مردم برای بهره‌مندی از گاز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری برای تخصیص وام قرض الحسنه 15 میلیونی جهت گازکشی انجام شد، گفت: با هدف لوله کشی داخل منازل چانه‌زنی‌های بسیاری صورت گرفت که از 130 هزار فقره تسهیلات در کشور حدود 20 هزار فقره به هرمزگان تعلق گرفت. این رقم برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) 18 میلیون تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز با بیان اینکه بانک‌هایی چون مسکن، کشاورزی، رفاه، ملت، ملی، پست بانک و... این تسهیلات را ارائه می‌دهند، گفت: در حین ساخت منازل؛ شهروندان با تشکیل پرونده در نظام مهندسی استان و پس از مشخص شدن ناظر به ناحیه مربوطه معرفی می‌شوند و می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند. لازم به ذکر است که مشترکین شرکت گاز می‌توانند به دفاتر پیشخوان برای این مهم مراجعه کنند.

ذاکری ضمن تاکید بر اینکه لوله‌کشی داخلی گاز به این شرکت ارتباطی ندارد و مسئولیت آن با سازمان نظام مهندسی است، افزود:وظیفه ما تحویل علمک، کنتور و رگلاتور است. هر علمک برای شرکت ملی گاز هزینه بالایی دارد اما از مشترک حدود 250 هزار تومان گرفته می‌شود؛ این یارانه‌ای است که شرکت ملی گاز به مشترکان می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول، مردم علمک را جز دارایی خود می‌دانند اما این ذهنیت درست نیست و یک علمک برای چندین مجتمع کارایی دارد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به بیمارستان‌های استان در حال انجام است، اظهار کرد: بیمارستان شریعتی و کودکان جز اولین بیمارستان‌های مجهز شده به گاز هستند.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان اظهار کرد: گازرسانی به مرغ‌داری‌ها، مزارع که کاشت گلخانه‌ای دارند در حال انجام است. گلخانه‌ها و مرغ‌داری‌ها زیرساخت‌های لازم را برای بهره‌مندی از گاز فراهم کنند.

ذاکری با اشاره به اینکه در تمام نقاط استان پروژه‌های فعال گاز داریم، گفت: ایمنی شبکه گاز شهری در کشور ما از استانداردهای جهانی بیشتر است. گاز پیشران توسعه است و پیشرفت صنایع به این مهم وابسته است. به طور تقریبی بیش از 100 میلیون مترکمعب گاز را به نیروگاه‌ها تحویل می‌دهیم.

این مقام مسئول درباره گازرسانی به شهر فارغان و بخش احمدی گفت: یک هزار و 300 میلیارد تومان برای فارغان و احمدی اعتبار تخصیص یافته است.خط انتقال در حال احداث است؛ به زودی عملیات اجرایی ایجاد شبکه شهر انجام می‌شود. پروژه فارغان دو ساله است امیدواریم در این مدت 2 شهر و 100 روستا گازرسانی شوند.
وی عنوان کرد: روزانه 5 کیلومتر لوله‌گذاری در میناب انجام می‌شود؛ امیدواریم ظرف 300 روز گازکشی فاز اول صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز هرمزگان با بیان اینکه 8 روستا در هفته دولت گازرسانی می‌شود، افزود: 8 فاز گازرسانی در بندرعباس انجام شده است و به جز بافت فرسوده بندرعباس 150 هزار خانوار آمادگی استفاده از گاز طبیعی در این شهر را دارند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر