مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه / پرنده قدرتمند روسی به آخر خط رسیده؟ /عکس

جنگنده روسی سوخو Su-۳۳ به‌تازگی درگیر مشکلی مهم شده است که احتمالاً هرگز حل نخواهد شد!

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسیه / پرنده قدرتمند روسی به آخر خط رسیده؟ /عکس

امیرمسعود عابدین_ سوخو Su-33، یک جت جنگنده تک‌سرنشین و چندمنظوره، به‌عنوان یک رهگیر دریایی برای ناوهای هواپیمابر نیروی دریایی روسیه طراحی شد. این جنگنده چابک و سریع از دو موتور Saturn AL-31K نیرو می‌گیرد که به آن امکان می‌دهد تا به سرعتی در حدود 2 ماخ برسد و در ارتفاعات بیش از 55 هزار پا پرواز کند. این جنگنده می‌تواند طیف وسیعی از موشک‌های هوا به هوا و ضد کشتی، بمب و یک توپ 30 میلی‌متری را حمل کند.

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسی / پرنده قدرتمند روسیه به آخر خط رسیده؟ /عکس

با این حال، سوخو Su-33 با یک مشکل مهم روبرو است؛ تنها ناو روسیه، Admiral Kuznetsov، برای تعمیرات از میدان خارج شده است و بنابراین Su-33 بدون سکوی مناسب برای عملیات، نمی‌تواند پرواز کند. این کشتی در هفت سال گذشته در حال تعمیر بوده است و مشخص نیست که آیا دوباره به‌صورت عملیاتی حرکت خواهد کرد یا خیر. بنابراین، سوخو Su-33 یک جنگنده مبتنی بر ناو بدون ناو هواپیمابر است.

نیروهای هوافضای روسیه، ناوگان معتبری از هواپیماهای جنگی را در اختیار دارند. از میان چندین نوع جت جنگنده‌ای که نیروهای هوافضای روسیه در اختیار دارند، سوخو Su-33 متمایز است.

سوخو Su-33: چابک و سریع

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسی / پرنده قدرتمند روسیه به آخر خط رسیده؟ /عکس

یک جت جنگنده تک‌سرنشین و چندمنظوره به نام Su-33 به‌عنوان یک رهگیر دریایی برای عملیات‌های ناو طراحی شد. دو موتور Saturn AL-31K آن می‌توانند به‌صورت ترکیبی 27 هزار کیلوگرم نیروی رانش تولید کنند که حداکثر سرعتی در حدود 2 ماخ (2400 کیلومتر بر ساعت) دارد. این هواپیما می‌تواند در ارتفاعات بیش از 55 هزار پا پرواز کند و برد عملیاتی فوق‌العاده نزدیک به 3220 کیلومتر را ارائه دهد. به‌عنوان یک رهگیر دریایی، این جت جنگنده همچنین می‌تواند در هوا سوخت‌گیری کند و برد عملیاتی خود را افزایش دهد.

مشکل عجیب جنگنده پیشرفته روسی / پرنده قدرتمند روسیه به آخر خط رسیده؟ /عکس

اما جایی که سوخو Su-33 می‌درخشد، در توانایی‌های تسلیحاتی آن است. این جت جنگنده می‌تواند تا 6350 کیلوگرم مهمات، از جمله موشک‌های هوا به هوای R-73 و موشک‌های هوا به هوای R-27 و همچنین موشک‌های کروز را حمل کند. به‌عنوان یک رهگیر دریایی، این جنگنده می‌تواند طیف گسترده‌ای از موشک‌های ضد کشتی مانند مهمات AS-17 Krypton و Moskit ASM-MSS را حمل کند.

منبع: nationalinterest

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر