احداث ۵۰هزارواحدمسکونی برای مددجویان بهزیستی کشور

ایزنانوشت: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی با اشاره به ساخت ۱۴۲ هزار واحد مسکونی طی ۱۸ سال گفت: با راهبردهای دولت سیزدهم ۵۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی احداث و تحویل شد.

احداث  50هزارواحدمسکونی برای مددجویان بهزیستی کشور

علی محمد قادری روز شنبه در سفر به شهرکرد و در دیدار با استاندار چهارمحال وبختیاری افزود: در زمان حاضر عملیات احداث 45 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی در حال احداث است.

وی اظهار داشت: با تکمیل این واحدهای مسکونی بیش از 30 درصد واحدهای احداث شده برای مددجویان بهزیستی در مدت سه سال دولت سیزدهم بود و برای سرعت‌بخشی در روند اجرای واحدهای مسکونی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی مددجویان بهزیستی اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

قادری یادآور شد: تسهیلات مسکن و پرداخت اعتبارات بلاعوض مسکن برای معلولان و خانواده‌های تک معلولی از یک به 2 میلیارد ریال افزایش یافته است.

رییس سازمان بهزیستی گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی کشور در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از 240 درصد افزایش داشته است و پشت نوبتی‌های مستمری بهزیستی، پشت نوبتی دریافت خدمات افراد ضایع نخاعی در کشور به صفر رسیده است.

قادری با اشاره به حمایت بهزیستی از بیماران ضایع نخاعی گفت: در راستای حمایت از افراد دارای معلولیت شدید، خیلی شدید و ضایع نخاعی کشور حق پرستاری دایر است و 45 هزار خانواده در کشور از این طرح بهره‌مند هستند.

رییس سازمان بهزیستی افزود: در زمان حاضر هیچ پشت نوبتی از جامعه مددجویان بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغال در کشور وجود ندارد مشروط به اینکه زنجیره فرایند تسهیلات کامل باشد.

وی به راه‌اندازی مرکز ماده 16 برای معتادان متجاهر اشاره کرد و گفت: بهزیستی مسئولیت توانمندسازی، مدیریت مورد و باز پیوندی به خانواده معتادان را برعهده دارد و در استان در صورتی که شهرداری، مجموعه سپاه و انتظامی ونظامی مسولیت ماده 16 را برعهده بگیرند با تشکیل جلسه اضطراری مجوز ماده 16 استان صادر می‌شود.

قادری در خصوص کاشت حلزون یادآور شد: در زمان حاضر پشت نوبت کاشت حلزون و دریافت تجهیزات و وسایل توانبخشی در کشور وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت بحث اشتغال جامعه هدف بهزیستی گفت: برای نخستین بار آزمون استخدامی معلولان 17 اردیبهشت ماه برگزار شد و چهار هزار و 300 نفر از جامعه هدف بهزیستی در این آزمون شرکت کردند.

وی جامعه هدف زیر پوشش بهزیستی را هشت میلیون نفر در کشور اعلام کرد.

گفتنی است، دیدار با استاندار، برپایی میز خدمت و بازدید از پروژه‌ها از جمله برنامه‌های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی به چهارمحال و بختیاری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر