اختصاص یک سوم سهمیه آب‌شرین‌کن‌ها به هرمزگان/ بهره‌برداری از واحد سوم آب‌شیرین‌کن تا پایان سال

مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک‌زدایی گفت: با همت و تلاش این مجموعه، طراحی آبشیرینکن‌های واحدهای بزرگ به دست طراحان داخلی انجام می‌شود. یک سوم آب، آب‌شرین‌کن‌ هرمزگان به استان و مابقی به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

اختصاص یک سوم سهمیه آب‌شرین‌کن‌ها به هرمزگان/ بهره‌برداری از واحد سوم آب‌شیرین‌کن تا پایان سال

به گزارش خبرآنلاین، «بهمن غلام‌پور باینوجی»، مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک‌زدایی در بازدید اصحاب رسانه از این مجتمع، گفت:« مجتمع نمک‌زدایی آب  آسیا، یکی از  بزرگترین مجتمع نمک‌زدایی کشور است و در تلاش هستیم که در منطقه خاورمیانه نیز به عنوان بزرگترین مجتمع در این زمینه شناخته شود». 

وی ادامه داد:« برای تامین آب شیرین 1 میلیون متر مکعب در روز احداث کردیم و حدود 16 کیلومتر خطوط دریایی از آبگیری از دریا و تهویه آب شورتر شده یا پساب انجام شده است».


غلامپور افزود: برای اولین بار در کشور لوله‌های بهم پیوسته با قطر 2.5 متر در کشور و حدود 300 متر با یک روش خاص انجام شده است که 16 کیلومتر پایین‌تر از بستر دریا برای لایروبی قرار گرفته است که از 1100  تا  2100 متری فاصله از دریا تا عمق 10 متری کار آبگیری انجام می‌شود».
غلام‌پور اضافه کرد:« ظرفیت فعلی آبشیریکن‌ها از سال 1399 تاکنون به روزانه 200 هزار مترمکعب یا 200 میلیون لیتر  رسیده است و به زودی با افتتاح واحد جدید آبشیریکن با ظرفیت200 هزار مترمکعب تا پایان سال این ظرفیت به 400 هزار مترمکعب خواهد رسید».

بهمن غلام‌پور به سهمیه هرمزگان اشاره کرده و گفت:«طبق تعهد یک سوم آب آبشیرینکن‌های هرمزگان، به خود استان اختصاص می‌یابد و مابقی آن به خارج استان صادر می‌شود».

مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک‌زدایی با اشاره به پروژه‌های متفاوت در دست احداث این شرکت، بیان کرد:« احداث آبگیر برای تولید روزانه 1 میلیون مترمکعب در دست اقدام است که تمامی زیرساخت‌های آن از قبیل؛ زمین مورد نیاز، انجام سازه، پست برق انجام شده است». 

وی با بیان اینکه آبشیرین‌کن‌ها مستثنی‌ از قطعی برق است، اضافه کرد:« کار دیگری که قرار است متناسب با آبشیرینک انجام شود این است که واحد سوم نمک‌زدایی راه‌اندازی شود. در این راستا، کارهای طراحی انجام شده و انشالله تا نیمه دوم سال نیز فعالیت اجرایی آن آغاز می‌شود». 

این مقام مسئول ادامه داد:« با همت و تلاش نیروهای شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک
زدایی کشور ایران موفق شده است که قابلیت طراحی آبشیریکن‌های واحدهای بزرگ را داشته باشد؛ کاری که در گذشته به دست طراحان خارجی انجام می‌شد هم اکنون وابستگی قطع شده و واحد سوم آبشیریکن به دست متخصصان داخلی کشور طراحی و اجرا شده است که موجب صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه شده است». 

وی گفت:« از تمامی پمپ‌سازها و شرکت‌هایی که قابلیت و توان نمک‌زدایی استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم تجهیزات آبشیرینکن‌ها را توانمندسازی در داخل کشور کنیم».

غلامپور افزود:« در حال حاضر، از مجموع 10مورد از پمپ‌هایی که آب را از دریا می‌گیرند و به واحدهای آبشیرینکن ارسال می‌کند 8 تا آن خارجی است و با همت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا و  شرکت‌های دیگر اعلام امادگی کردند و پمپ‌های دقیقا مشابه پمپ‌های خارجی را ساختند که 2 تا پمپ‌ها ساخت ایران است که مطابق استاندارها است».

این مقام مسئول اضافه کرد:« درحال حاضر، بدون استثنا تامین ممبران‌ها از خارج از کشور انجام می‌شود ولی با پیگیری‌ها شرکت آب آسیا با یک شرکت مهندسی در تلاش هستیم که تولید داخل ممبران‌ها انجام شود تا وابستگی‌ها کمتر شود».

مدیر هماهنگی سایت شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک‌زدایی گفت:« توجه به نیروی انسانی یکی دیگر از اولویت‌های این شرکت است. همان‌طور که می‌دانید مهمترین سرمایه شرکت، نیروی انسانی است که در این شرکت به این مهم اهمیت ویژه‌ای داده شده است».

به گفته غلام‌پور، شرکت مهندسی توسعه آب آسیا سایت نمک‌زدایی یکی از منسجم‌ترین و مهم‌ترین شرکت‌ در زمینه طراحان و اجرا آب‌شیرین‌کن در کشور است.

وی در پایان از سازمان صمت، محیط زیست، شهرک های صنعتی برای همکاری‌ و همراهی آنان قدردانی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر