آغاز فعالیت دادگاههای صلح در چهارمحال وبختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از شروع به کار دادگاههای صلح در استان خبر داد

آغاز فعالیت دادگاههای صلح در چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد رزم رئیس کل دادگستری استان  در نشست وبیناری با معاون اول قوه قضائیه  اظهار کرد: در خصوص ساختار تشکیلاتی دادگاههای صلح و نحوه فعالیت آن تاکنون چهار جلسه با اعضاء شورای معاونین، روسای دادگستری¬های شهرستانهای استان و اعضاء کمیته نظارت بر اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و راه‌اندازی دادگاه‌های صلح برگزار شده است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده فعالیت دادگاههای صلح در استان از 15 مردادماه آغاز شده است.

رزم با بیان اینکه در راه اندازی دادگاههای صلح سعی شده است تا بیشتر دادرس¬های این محاکم از بین دادیاران تأمین بشوند تصریح کرد: نیاز است که این کمبود دادیار تأمین شود و لذا پیشنهاد من این است که ترتیبی اتخاذ گردد تا کارآموزان قضایی من بعد به عنوان دادرس محاکم صلح منصوب و شروع به کار کنند چراکه ‌دعاوی حقوقی و کیفری ارجاعی به این دادگاهها از نوع سبک هستند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به لزوم ارائه مشوقهای لازم به قضات برای کار در دادگاههای صلح خاطرنشان کرد: به منظور تشویق پرسنل قضایی برای انتقال به دادگاههای صلح انتظار داریم گروه¬های شغلی تشویقی و یا امتیازات ویژه مربوطه هرچه سریعتر در قالب بخشنامه‌ به استان‌ها ابلاغ شود.

رئیس دستگاه قضایی استان در پایان بر لزوم تأمین نیروی اداری برای دفاتر شعب دادگاههای صلح در قالب متصدی امور دفتری، منشی و مدیر دفتر تأکید کرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر