با جدیت به دنبال جریان‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین گفت: مرکز رشد حوزه هنری در جهت اهداف جمهوری اسلامی، مأموریت تربیت نیروی انسانی و کنشگر و فراهم کردن زیرساخت لازم و جریان‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

با جدیت به دنبال جریان‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مرتضی سازنده، مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات حوزه هنری برگزار شد، اظهارکرد: مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین، از سال 1400 به صورت جدی فعالیت خود را آغاز کرد و تولیدات این مرکز با روند مراحلی به جایگاه آموزش رسید و این موضوع سبب شد تا اقبال به سمت مستندهای بلند برود.

وی عنوان کرد: امروز بالغ‌بر 40 مستندساز حرفه‌ای در حوزه هنری پرورش یافتند و جریان فیلم‌سازی در استان ایجاد شده است و مرکز رشد هنرهای تصویری حوزه هنری قزوین توانسته از اسفند ماه سال 1402 تا به امروز پنج فیلم کوتاه به مرحله تولید و اکران برساند.

سازنده بیان کرد: مرکز رشد حوزه هنری، در جهت جذب استعدادها، هدایت و تربیت نیروی انسانی به‌عنوان گرانبهاترین سرمایه‌های انقلاب اسلامی و در راستای عمق بخشی به باورها و نیز تثبیت و گسترش نفوذ اجتماعی ارزش‌های انقلاب اسلامی در بستر روش‌ها، ابزارها و فناوری‌های نوین، در حوزه‌های تخصصی ایران، منطقه و جهان، با پرداختن به موضوعات، روش‌ها و ایده‌های بکر و بدون‌متولی و جریان‌سازی فرهنگی اهتمام دارد.

سازنده بیان کرد: مرکز رشد حوزه هنری در جهت اهداف جمهوری اسلامی دو مأموریت تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی و جریان‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای تراز انقلاب اسلامی را برعهده دارد.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری اظهار کرد: بیشترین توان و تمرکز مرکز رشد بر روی کادرسازی است؛ در واقع مأموریت اول مرکز رشد ایجاد، تقویت و هدایت یک جریان انسانی است که از دانشگاه‌ها و مراکز اولیه تجمع نیروی انسانی مستعد آغاز می‌شود و به سمت نقش‌آفرینی اجتماعی ادامه می‌یابد.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری بیان کرد: میکرو رسانه باقلوا یکی از مهمترین دستاورد مرکز رشد بوده که به عرضه تولیدات فاخر و جریان سازی پرداخته است.

سازنده یادآور شد: بالغ‌بر 100 هنرجوی آقا و خانم در مرکز رشد درحال آموزش یا تولید هستند. در حال حاضر در عمارت هنر یا همان سردار مفخم مستقر هستیم که در تفاهمی با اداره کل ارشاد استان به منظور توسعه فعالیت‌های هنری به کار گرفته می‌شود.

مدیر مرکز رشد هنرهای تصویری گفت: به زودی مستند «سنگ و آجر» رونمایی می‌شود.

سازنده با اشاره به اینکه مرکز رشد، اولین مرکز هنرهای تصویری در کشور است افزود:  عملکرد این مرکز به اندازه‌ای موفق بوده که تاکنون سه دوره آموزشی در خارج استان برگزار کرده است. همچنین برخی استان‌ها چون گیلان، کرمان، گرگان، چهارمحال و بختیاری و سیستان‌وبلوچستان درخواست دارند که به آموزش در این استان‌ها بپردازیم.

وی بیان کرد: فرآیند شناسایی جذب نیروهای کارآموز، دانشگاه مساجد، هیأت و تشکل‌های مردم نهاد بوده است. بیشترین گروه سنی افراد برای جذب به مرکز هنرهای تصویری حوزه هنری 18 تا 24 سال است که با سازمان سینمایی سوره همکاری داریم.

در پایان این نشست از پوستر مستند «این خانه روشن است» رونمایی شد.

با جدیت به دنبال جریان‌سازی فرهنگی و رسانه‌ای هستیم

خاطرنشان می شود؛ مستند «این خانه روشن است» روایت از سیر روضه‌های خانگی از زمان پهلوی اول تا امروز را به تصویر می‌کشد.

لازم به بذکر است؛ مستند «این خانه روشن است» به مدت زمان 37دقیقه به نویسندگی و کارگردانی علیرضا دوستی و تهیه‌کنندگی حمیدرضا ملازینل امروز 22 مرداد در سینما بهمن استان قزوین با همکاری حوزه هنری و صداوسیما اکران خواهد شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر