سطح آلودگی آفت مگس مدیترانه‌ای در گلستان به هفت هزار و ۵۰۰ هکتار رسید

معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان سطح مشاهده آلودگی آفت مگس مدیترانه‌ای در باغ‌های میوه استان را هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون در پنج هزار هکتار از این باغ‌ها عملیات سم‌پاشی با توصیه کارشناسان و مشارکت باغداران به همراه توزیع بسته‌های حمایتی اجرا شده است.

سطح آلودگی آفت مگس مدیترانه‌ای در گلستان به هفت هزار و 500 هکتار رسید

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا عطیه کیانی اظهار کرد: در صورت انجام‌نشدن مدیریت تلفیقی شامل‌ رعایت نکردن بهداشت باغات (مدیریت کف باغ، جمع آوری و برداشت میوه‌های آلوده) و همچنین تله‌گذاری و سم‌پاشی، احتمال گسترش آلودگی در باغات مرکبات، انار و خرمالو در گلستان وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر انجام به موقع تله‌گذاری برای ردیابی افت مورد نظر توسط باغداران از آنان خواست در صورت مشاهده شروع شکار مگس مدیترانه‌ای در تله‌های فرمونی نصب شده، با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدامات کنترلی را انجام دهند و علاوه بر آن برای دریافت بسته‌های حمایتی در حد نیاز برای ردیابی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: بیشترین خسارت آفت مگس مدیترانه‌ای در چند ماه اخیر مربوط به باغ‌های میوه‌ هسته‌دار است و در صورت بی توجهی باغداران به توصیه‌های فنی، باغ‌های خرمالو، مرکبات و انار میزبان بعدی این آفت خواهند بود.

کیانی با بیان اینکه حدود 22 هزار هکتار از باغات میوه استان شرایط میزبانی برای این افت را دارند، افزود: در صورت رعایت نکردن توصیه‌های فنی ذکر شده در دستور العمل‌های ارسالی برای مبارزه با مگس مدیرانه‌ای میوه و همچنین مطالب ارائه شده در کلاس‌های ترویجی، احتمال آلودگی‌ باغ‌ها به این آفت‌ دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: با همکاری شهرداری‌ها بنرهایی با مضمون هشدارهای بهداشتی لازم برای مقابله با مگس مدیترانه‌ای در تمام نقاط استان گلستان نصب شد چرا که خیلی از خانه باغ‌ها و خانه‌های ویلایی دارای درختان میوه از جمله انجیر و خرمالو به عنوان میزبان مگس هستند که در صورت عدم انجام عملیات کنترلی می‌توانند از کانون‌های آلودگی برای این آفت باشند.

معاون حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه از سال 1390 این استان با آفت مگس مدیترانه‌ای مواجه شد گفت: اگر باغداران در مدت 21 _15 روز قبل از رسیدگی فیزیولوژیکی یا شروع رنگ گیری باتوجه به رقم اقدام به اجرای توصیه‌های فنی شامل تله گذاری، شکار انبوه و سم پاشی مطابق با دستورالعمل‌های اجرایی کنند، امکان مدیریت آفت قطعی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر