قهرمان المپیک فامیل کدام بازیکن استقلال است؟

آرین سلیمی فقط ۲۰ سال سن دارد اما حالا نه تنها برای مردم کرمانشاه که برای مردم ایران یک قهرمان ملی است.

قهرمان المپیک فامیل کدام بازیکن استقلال است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛او اهل روستای دینور است؛ روستایی که در دهه‌های گذشته، چند ورزشکار به کشور معرفی کرده است؛ رضا افضلی، کشتی‌گیر سابق تیم‌ملی که در قهرمانی‌ آسیا سال 2014 طلا گرفت و لیلی سلیمی که اینک رئیس بانوان فدراسیون تکواندو است. روستای دینور در رشته‌های قدرتی و سرعتی هم ورزشکارانی داشته اما حالا این روستا در فوتبال هم نماینده دارد؛ ایمان سلیمی، مدافع استقلال.

در گزارش جام جم آمده است:شنبه شب همه فهمیدند که آرین سلیمی، قهرمان تکواندو المپیک پاریس از اقوام مدافع استقلال است. بعد از قهرمانی این جوان 20 ساله، ایمان به او و همین‌طور لیلی سلیمی تبریک گفت. از آن لحظه بود که سیل پیام‌ها برایش ارسال شد و خیلی‌ها پرسیدند آیا از اقوام آرین سلیمی است؟ مدافع استقلال در پاسخ به این سؤال می‌گوید: «ما همه اهل روستای دینور هستیم از کرمانشاه. آرین پسر عموی پدر من است. واقعا به او افتخار می‌کنیم. فقط 20 سال دارد و طلای المپیک گرفته. شک نکنید می‌تواند حداقل دو المپیک دیگر هم برایمان مدال بگیرد. همه مسابقات او را دیدم و لذت بردم.»

به نظر می‌رسد دینوری‌ها همه نترس هستند و البته زور و بازوی زیادی دارند: «دقیقا همین‌طور است. به من نگاه کنید. تا حالا چند بار سرم شکسته و چشمم کبود شده.(خنده) کلا در آن منطقه همه زور دارند. به همین دلیل خیلی‌ سمت کشتی و بوکس و رشته‌های رزمی می‌روند. آرین هم که ماشاا... با این سن و سال توانست آن‌طور رقبا را ببرد.طرف بالای 85 کیلو بود ولی به آرین باخت. این نشان می‌دهد چه قدرت و تکنیکی دارد.»

ایمان درباره ورزشکاران فامیل می‌گوید: «رضا افضلی را هم که می‌شناسید؟ طلای آسیا دارد. او پسر دایی من است. الان هم در رده‌های پایه مربیگری می‌کند. خانم لیلی سلیمی هم که مسئولیت بانوان فدراسیون تکواندو را دارد، دختر عمویم است.»

سلیمی جزو معدود افرادی است که در این منطقه به سمت فوتبال کشیده شده‌اند: «بله، فوتبالیست دیگری نداریم. همان‌طور که گفتم در دینور بیشتر سمت بوکس و کشتی و رشته‌های رزمی می‌روند تا فوتبال. منتهی من به این رشته علاقه داشتم و خدا را شکر الان در سطح حرفه‌ای بازی می‌کنم.»

ایمان در پایان از عملکرد تیم‌ملی تکواندو هم در رقابت‌های المپیک تمجید می‌کند: «واقعا جای تعریف دارند. آقای ساعی واقعا کارش خوب است. 4 تا ورزشکار به المپیک بردند و هر نفر مدال گرفتند. البته کشتی هم کارش خوب بود و مدال‌های خوبی گرفتند.»
 

251 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر