شاهکار دختران ایران در پاریس؛ خانوم گل!

دختران ایران در المپیک پاریس در بحث مدال آوری نیز همانند کسب سهمیه رکوردشکنی کردند.

شاهکار دختران ایران در پاریس؛ خانوم گل!

سعید آقایی؛ بازیهای المپیک پاریس یکشنبه شب به پایان رسید و کاروان ایران 40+1 نفره ایران در این رقابتها با 12 مدال رسما به کار خود پایان داد. 3 طلا، 6  نقره و 3 برنز محصول مدال های ایران در پاریس بود. از این تعداد مدال یک طلا در تکواندو و 2 طلا در کشتی فرنگی بدست آمد؛ 2 نقره در تکواندو، یک نقره در کشتی فرنگی و 3 نقره در کشتی آزاد حاصل شد و یک برنز در تکواندو و 2 برنز در کشتی آزاد و فرنگی به ایران رسید.

در میان کاروان اعزامی ایران به پاریس زنان نقش پررنگی داشتند و با 11 ورزشکار رکورد حضور ورزشکاران زن ایرانی در ادوار المپیک را شکستند. نکته جالب اینکه این رکوردشکنی در موفقیت کاراون ایران و بخش مدال آوری نیز تاثیر شگرفی داشت و دختران ایران در المپیک پاریس در بحث مدال آوری نیز همانند کسب سهمیه رکوردشکنی کردند.

عملکرد دختران ایران در المپیک پاریس براستی محشر بود و در مدال آوری نیز فوق العاده عمل کرد. تا پیش از پاریس تنها مدال تاریخ ورزش زنان ایران برنز کیمیا علیزاده در ریو 2016 بود اما با 2 مدال مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی، دختران ایران توانستند بهترین المپیک تاریخ خود را رقم زده برای نخستین بار عملکردی درخشان را رقم بزنند. در پاریس رکوردهای ورزش زنان در همه ابعاد جابجا شد. نخست اینکه برای اولین بار ورزش زنان ایران فینالیست داشت و بهترین مدال تاریخ ورزش زنان به رنگ نقره را کسب کرد. از سوی دیگر برای نخستین بار نیز در تعداد مدال جهش خیره کننده ای داشتیم و کاروان زنان ایران در پاریس 2 مدال به سینه زد تا از این رو تیم ایران در همه ابعاد جهش خیره کننده ای داشته باشد.

شاهکار دختران ایران در پاریس؛ خانوم گل!

مقایسه عملکرد زنان ایران با بعضی کشورهای همسایه نشان می‌دهد که پیشرفت ورزش زنان ایران در سال‌های اخیر به‌مراتب بهتر از خیلی از کشورهای منطقه است و زنان ایرانی توانسته‌اند در بین این کشورها عنوان دومین تیم برتر را به لحاظ کسب مدال به خود اختصاص دهند. در بین کشورهای همسایه، این ترکیه بود که بالاتر از ایران بهترین نتیجه را در ورزش زنان گرفت. این کشور که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری زیادی در ورزش انجام داده؛ در این دوره نتوانست هیچ مدال طلایی کسب کند و با 3 نقره و 5  برنز به کار خود پایان داد و به رتبه 64 دست یافت. با این وجود دختران ترکیه با عملکردی درخشان نقش مهمی در کسب این مدال‌ها داشتند و از این 8 مدال، در 6  مورد نقش آفریدند. این ثابت می کند در ورزش زنان با توجه و سرمایه گذاری بیشتر می توان نتایج به مراتب درخشانتری گرفت. به ویژه اینکه این حوزه مورد تاکید IOC نیز هست.

253 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر