رئیس جمهور ۷۳ نفر را برای استعلام به وزارت اطلاعات/ وزیر پیشنهادی اطلاعات: استعلام افرادی که خود یا خانواده‌شان تابعیت مضاعف داشتند، منفی شد

وزیر پیشنهادی اطلاعات که از سوی مسعود پزشکیان به مجلس معرفی شده است، در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته رئیس جمهوری ۷۳ نفر را برای استعلام به این وزارتخانه معرفی کرده که نتیجه استعلام افرادی که خود، همسر یا فرزندانشان تابعیت مضاعف داشته باشند، منفی شده است.

رئیس جمهور 73 نفر را برای استعلام به وزارت اطلاعات/ وزیر پیشنهادی اطلاعات: استعلام افرادی که خود یا خانواده‌شان تابعیت مضاعف داشتند، منفی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم روز دوشنبه به کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی رفتند و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

طبق روایت ایسنا، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حجت‌الاسلام خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات در جلسه عصر این کمیسیون گفت: آقای خطیب با اشاره‌ به سوابق خود در قوه قضائیه، آستان قدس رضوی، به تشریح برنامه‌های خود پرداخت؛ ایشان دو مأموریت اصلی وزارت اطلاعات را تولید محتوای اطلاعاتی و مشارکت در تأمین امنیت کشور، مردم و جامعه بیان کرد و گفت همه برنامه‌ها ذیل این دو مأموریت تعریف می‌شود.

وی اضافه کرد: خطیب گفت که دشمن سرمایه‌گذاری زیادی در حوزه نفوذ انجام داده و اعلام کرد که یکی از اولویت‌های وزارت اطلاعات، مقابله با رژیم صهیونیستی است. یک وظیفه مهم وزارت اطلاعات را هم مبارزه با تروریسم اعلام کرد و گفت که بعد از نابودی داعش در سوریه، با پدیده داعش سرگردان مواجه بودیم به این معنا که داعش با حمایت رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس و چند کشور دیگر، به طرف ایران گسیل داده شد و به نام داعش خراسان به دنبال ناامن سازی ایران بود.

دستگیری تعداد قابل توجهی از عناصر تروریستی

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت که در مبارزه با تروریسم، با همکاری دستگاه‌های مختلف و توافق با دولت عراق شاهد احساس امنیت نسبی در شمال غرب کشور هستیم. همچنین اعلام کرد که از زمان شهادت شهید رئیسی تا شب تاسوعای حسینی تعداد قابل توجهی از عناصر تروریستی را دستگیر کردیم که به دنبال اقدام تروریستی، انتحاری و بمب‌گذاری در کشور یا به دنبال پشتیانی از این حرکت‌ها بودند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همچنین خطیب اظهار کرد که در این مدت 30 بمب آماده انفجار کشف شده و همین طور اعلام کرد که با 53 سرویس اطلاعاتی خارجی در تقابل هستیم که به طور ساختارمند علیه ایران فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در ادامه، سوالات اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ایشان پرسیده شد؛ درباره استعلام وزرا و معاونان رئیس جمهور و مسائلی که در این زمینه‌ها به ویژه درباره برخی افراد پرحاشیه مطرح بوده، سوال شد و خطیب گفت که ما همه استعلامات را طبق قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس بررسی کرده و بر این اساس پاسخ می‌دهیم و گفت که رئیس جمهور 73 نفر را از وزارت اطلاعات در این مدت استعلام کرد که تعدادی از این افراد مستند به این قانون رد شدند.

وی ادامه داد: طبق این قانون، افرادی که خود، همسر یا فرزندانشان تابعیت مضاعف داشته باشند یا کسانی که محکومیت امنیتی داشته باشند، یا به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت مطلقه فقیه، قانون اساسی اعتقاد و التزام عملی نداشته باشند، رد می‌شوند و برخی افراد که ردصلاحیت شدند، مستند به این قانون بوده است.

رضایی اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس هم خطاب به وزیر پیشنهادی اطلاعات بر مقابله با نفوذ، تقویت عناصر انقلابی در وزارت اطلاعات، مقابله با پروژه ناراضی سازی مردم، لزوم استعلام مدیران پیش از انتصاب، لزوم دادن روایت صحیح به افکار عمومی، لزوم مقابله با نفوذ در دستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی دقیق از حوادث، ضرورت مقابله جدی با مفاسد اقتصادی تاکید کردند.

رضایی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یک جلسه دیگر هم با وزیر پیشنهادی اطلاعات خواهد داشت.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر