یکی از تفاوت های صنعت برق همه گیر بودن آن است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بازدیدی چهار ساعته از صنعت توزیع برق استان سمنان بیان داشت: یکی از تفاوت های صنعت توزیع برق با دگر دستگاه های خدمت رسان عامه بودن و همه گیر بودن آن می باشد که با توجه به درگیری و روزمرگی تمامی قشرهای جامعه فعالیت آنها کاملاً قابل لمس و قابل تقدیر است.

یکی از تفاوت های صنعت برق همه گیر بودن آن است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا مرتضی مطیعی در ابتدای بازدید خود ضمن دیدار با همکاران در مدیریت توزیع برق شهرستان سمنان از تلاش کارکنان مدیریت تشکر و تمامی پرسنل را به سعه صدر در پاسخگویی هر چه بهتر به مشترکین و مردم شریف شهرستان سفارش نمودند.

وی در ادامه بازدید به محل کار اکیپ اجرایی مراجعه و ضمن عرض خداقوت به این عزیزان از خدمات خادمان مردم که در روزهای گرم و با هدف پایداری شبکه برق، خود را وقف کار و خدمت رسانی نموده اند قدردانی نمود.

امام جمعه شهرستان تصریح داشت: هر کاری را می توان با هر نیت متفاوت انجام داد؛ کار برای خالق و کار برای خلق و قطعاً اگر کسی دوست دارد تا محبوب خدا شود یکی از راه های آن خدمت در راه خدا است.

وی در ادامه ضمن بازدید از مرکز دیسپاچینگ و مرکز پایش در ستاد شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان درخصوص چالش ها و راه کارهای پیش روی صنعت توزیع برق مواردی را مطرح و بیان داشت: گذر از مدیریت سنتی شبکه توزیع برق و تبدیل شدن آن به مدیریت فعال و هوشمند باعث ارتقای سطح خدمات رسانی شده که جا دارد این مهم را در صنعت توزیع برق مورد تقدیر قرار دهیم.

وی همچنین ضمن توصیه به آحاد مردم استان سمنان به صرفه جویی در مصرف برق در مدت باقی مانده ایام اوج بار اضافه نمود: راه های تشویقی وزارت نیرو از جمله راه اندازی پویش با انرژی اقدامی موثر در زمینه تشویق و ترویج مشترکان خانگی به مدیریت مصرف برق است تا آحاد مردم ضمن همراهی و مدیریت مصرف بتوانند از جوایز پیش بینی شده در این پویش از جمله چندین دستگاه خودرو بهره مند گردند.

وی افزود: عدم استفاده از تجهیزات پرمصرف خانگی در ساعات اوج و عدم تهیه لوازم خانگی برقی فاقد برچسب انرژی در رده های بالا قطعاً کمک موثری در کاهش پیک بار مصرف انرژی خصوصاً در ایام گرم سال خواهد بود.

حجت الاسلام مطیعی تصریح داشت: در تمامی موارد توزیع برق باید مناطق دور افتاده از مرکز استان را هم به چشم مرکز استان دیده و مردمی را که در روستاهای دوردست از حیث برخی از امکانات ضعیف هستند در اولویت کاری خود قرار داده و رعایت عدالت و انصاف را در حق تمامی مردم استان داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نروی برق استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از حضور ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان به شرکت افزود: اساس و مبنای عمل در صنعت توزیع برق بر پایه هوشمندسازی و حذف تصمیم گیری های فردی قرار گرفته است که حاصل آن قطعاً در آینده نه چندان دور افزایش بیش از پیش رضایتمندی و ارتباطات و تعاملات دو سویه بین شرکت و مشترکان برق می باشد.

سید محمد حسینی نژاد با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد از مصرف برق استان سمنان به امر تولید اختصاص دارد افزود: در بخش کنتورهای فهام امکان رصد لحظه ای مصرف مشترکین وجود دارد و با استفاده از قابلیت های هوشمندسازی امکان قطع جریان برق مشترکین پرمصرف نیز میسر است.

وی همچنین به نمودار انرژی مصرفی دستگاه های اجرایی اشاره داشت و تاکید کرد: بنابر بخشنامه ابلاغی تمامی ادارات می بایست در ساعات اداری 30 درصد و در ساعت غیراداری 70 درصد از بار مصرفی خود را کاهش دهند که در صورت عدم رعایت دستورالعمل فوق با قطع جریان برق به صورت خودکار توسط کنتورهای هوشمند روبه رو خواهند شد.

رئیس هیئت مدیره توزیع برق افزود: سامانه های الکترونیکی نظیر نرم افزار برق من و مرکز پاسخگویی 1521 به نحوی طراحی شده اند که تمامی خدمات حضوری را پشتیبانی و به صورت آنلاین حتی در روزهای تعطیل خدمات را به متقضیان ارائه می نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به کاهش شدید منابع آبی و در پی آن کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق – آبی، کمبود انرژی برق در ایام پیک اتفاق افتاده است که با همکاری مناسب تمامی مشترکین بالاخص مشترکین بخش صنعت و کشاورزی  امیدواریم ایام پیش رو باقی مانده از اوج بار با مدیریت منطقی و حداقل خاموشی سپری شود.

وی همچنین به بازدید از اکیپ های اجرایی توسط نماینده ولی فقیه در استان اشاره داشت و افزود: با کمک نیروی انسانی خدوم و توانمند و با بهره گیری از دانش به روز در صنعت توزیع برق، می توانیم خدمت رسانی خوبی برای مردم باشیم و بی شک در این مسیر نیازمند کمک نماینده محترم ولی فقیه در استان و تمامی مسئولان استانی هستیم.

وی در پایان از حجت الاسلام والمسلمین مطیعی خطیب نمازجمعه سمنان به جهت ایراد سخنرانی و سفارش مردم و مسئولان به رعایت مصرف بهینه برق در جهت گذر از پیک مصرف برق تابستان در نمازجمعه شهرستان تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است: در خلال این بازدید ضمن اقامه نمازجماعت ظهر و عصر از همکاران فعال در حوزه عفاف و حجاب به اسامی خانم ها سمیه ترحمی، سعیده نجفی پور، سودابه صمدیان، مینا تقی رمضانی و ریحانه مخبری تقدیر به عمل آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر