زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات در گلستان مناسب نیست

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، مرز اینچه برون را تنها مرز خروجی از استان برای صادرات عنوان کرد و گفت: برای توسعه صادرات باید زیرساخت‌ها هم در این بخش فراهم باشد.

زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات در گلستان  مناسب نیست

به گزارش خبرآنلاین سعید صفوی در میزگرد خبری کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی  گرگان با محوریت منطقه آزاد اینچه برون با اشاره به مشکلات زیر ساختی برای صادرات گفت: مرز اینچه برون تنها مرز خروجی از استان برای صادرات است و به این معتقدیم که اینچه برون یک منطقه استراتژیک برای استان و کشورمحسوب می‌شود.

وی افزود: برای توسعه صادرات نیاز داریم تا زیرساخت‌ها نیز فراهم باشد و بخشی از فراهم کردن این زیر ساخت‌ها به عهده دولت است.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی با انتقاد از عدم حضور مدیران راه آهن در این جلسه گفت: بارها در اتاق بازرگانی در خصوص ایجاد زیر ساخت‌ها در راه آهن نشست برگزار کردیم تا به یک نتیجه مطلوب برسیم اما متأسفانه بعد از گذشت سالها، بازرگانان ما در مرز با مشکل تخلیه بارگیری مواجه هستند، دلیل این امر عدم مدیریت و بی‌علاقگی مسوولان ما خواه عمدأ یا سهوأ به رشد استان است.

صفوی بیان کرد: با گذشت این همه سال هنوز شاهد هیچ تغییری در راه آهن نیستیم و راه آهن همان سال‌های 97 را طی می‌کند، عدم حضور مدیران راه آهن در نشست امروز هم به این معناست که نمی‌خواهند پاسخگو باشند و از این عدم حضور منفعت می‌برند.

وی ادامه داد: از سال 1396 با راه آهن فعالیت می‌کنم اما بعد از گذشت این همه سال و جابجایی چندین مدیر همچنان وضعیت راه آهن به همان منوال گذشته است و از نظر بخش خصوصی و اتاق بازرگانی شرایط مرز اینچه برون، شرایط قابل قبولی نیست.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی با بیان اینکه بازرگانان برای توسعه صادرات در استان زحمت می‌کشند افزود: آمار صادرات را تولید کننده و صادر کننده بالا می‌برد اما افتخار آن نصیب مدیران استانی می‌شود.

رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ادامه داد: اگر مشکلات صادرات به همین منوال باشد دود آن به چشم مردم استان و تجار خواهد رفت، ما انتظار داریم هر کس در جایگاه خودش درست کار انجام دهد تا شاهد مشکلات کمتری در بحث توسعه صادرات استان باشیم.

بازرگانان با مشکل تخلیه بارگیری در مرز اینچه برون مواجه هستند

بازرگانان با مشکل تخلیه بارگیری در مرز اینچه برون مواجه هستند

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان نیز در خصوص مشکلات ریلی مرز اینچه برون گفت:وضعیت راه آهن از همان ابتدا که مرز اینچه برون در سال 1396 گشایش یافت تا به امروز به همان منوال قبل باقی مانده است.

بهمن ایری افزود: بعد از کرونا به دلیل آنکه ترکمنستان برای ورود کالا به کشورش محدودیت اعمال کرده بود بحث ریلی رونق پیدا کرد ولی متأسفانه از سال 1399 تا کنون هیچ پیشرفتی در بحث راه آهن را شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: به غیر از مشکلاتی که بازرگانان با آن دست و پنچه نرم می‌کنند اداره‌ای با عنوان منطقه آزاد اینچه برون نیز بر مشکلات ما اضافه شده است، این اداره با اعمال نفوذ در بحث واگذاری بخشی از زمین‌هایی که بخش خصوصی برای ایجاد سوله یا انبار می‌دهند مانع فعالیت تجار می‌شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکمنستان ادامه داد: به خاطر دیوار کشی که راه آهن شروع کرده است اداره منطقه آزاد اینچه برون تصمیم به اعمال نفوذ گرفته و این درگیری‌ها بین ادارات کار تجار و بخش خصوصی را با تأخیر مواجه می‌کند.

ایری با بیان اینکه مشکلات تجار در خصوص تخلیه بارگیری باید رفع شود، گفت: ما انتطار داریم سیستم لجستیک قوی شود و سرعت بارگیری‌ها افزایش یابد، امیدواریم با رونق و تجهیزات به مرز اینچه برون شاهد پیشرفت بیشتری در این منطقه باشیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر