دستگیری مدیر رشوه گیر در پتروشیمی بوشهر/ متهم با وجوه دریافتی از طریق رشوه اقدام به خرید ملک در کشورهای دیگر می‌کرد

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مدیری که با دریافت رشوه‌های کلان مانع از تجهیز و نوسازی صنایع پتروشیمی در بوشهر می‌شد، دستگیر شد.

دستگیری مدیر رشوه گیر در پتروشیمی بوشهر/ متهم با وجوه دریافتی از طریق رشوه اقدام به خرید ملک در کشورهای دیگر می‌کرد

به گزارش خبرآنلاین از مرکز رسانه قوه قضاییه، پیرو سفر بهمن ماه سال گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان بوشهر و دستورات وی ناظر بر رفع آلودگی هوای ناشی از آلایندگی شرکت‌های پتروشیمی در این استان بویژه مناطق عسلویه، کنگان و جَم، «مهدی مهرانگیز» رئیس کل دادگستری استان بوشهر در حاشیه مراسمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی پیرامون تدابیر اتخاذ شده برای جامه عمل پوشاندن به دستورات مزبور، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر در بهمن ماه سال گذشته، مصوبه‌ای درخصوص رفع و تقلیل آلودگی هوای ناشی از آلایندگی شرکت‌های پتروشیمی در استان به ویژه در مناطق عسلویه، کنگان و جم مقرر شد. در همین راستا رئیس قوه قضاییه خطاب به دادگستری استان بوشهر دستور ورود به بحث کاهش آلایندگی صنایع را صادر کردند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: براساس مصوبه‌ی مورد اشاره و دستور رئیس قوه قضاییه، جلساتی با مدیران صنایع برگزار و مسائل بصورت همه‌جانبه بررسی شد، اما بعد از مدتی اقدام خاصی از سوی این صنایع برای کاهش آلایندگی انجام نگرفت؛ بنابراین تحقیقات مربوطه انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که شرکت‌هایی که در زمینه تأمین قطعات جدید برای کاهش آلایندگی به صورت پیمانکار برای شرکت گاز کار می‌کنند، ارتباطات نامتعارفی با مدیر اقتصادی شرکت گاز در عسلویه دارند.

مهرانگیز ادامه داد: پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به نهادهای اطلاعاتی در استان ارسال شد و تحقیقات جامع و دقیقی در این زمینه انجام شد. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: با انجام تحقیقات، مشخص شد شرکت‌های پیمانکار مبلغ هنگفتی به مدیر اقتصادی شرکت گاز در عسلویه رشوه پرداخت کرده‌اند که همین موضوع مانع از خرید تجهیزات جدید و نوسازی صنایع می‌شد؛ به همین دلیل ما تغییر محسوسی در کاهش آلایندگی صنایع در منطقه مشاهده نمی‌کردیم.

وی گفت: با ورود دادگستری استان و تشکیل پرونده، فردِ مُرتشی (رشوه‌گیر) دستگیر و به اغلب موارد اتهامی اعتراف کرده است. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: این مدیر با وجوه دریافتی از طریق رشوه اقدام به خرید ملک در کشورهای دیگر کرده است.

47236

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر