زیردریایی هسته‌ای آمریکا در راه منطقه/ آشفتگی واشنگتن و تل‌آویو از انتقام ایران

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: همزمان با نگرانی ها از حمله ایران به مواضع اسرائیل، وزیر دفاع آمریکا دستور اعزام زیردریایی مجهز به موشک هدایت شونده به منطقه و تسریع حرکت ناو هواپیمابر را به سوی خاورمیانه صادر کرد.

زیردریایی هسته‌ای آمریکا در راه منطقه/ آشفتگی واشنگتن و تل‌آویو از انتقام ایران

به گزارش خبرآنلاین سی ان ان افزود: نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که زیردریایی هسته ای «یو اس اس جورجیا» مجهز به موشک کروز، در روزهای اخیر در دریای مدیترانه فعالیت می کرد و به تازگی ماموریت آموزشی خود در نزدیک ایتالیا را به پایان رساند.

به نقل از ایرنا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که دستور اعزام این زیردریایی به آب های خاورمیانه صادر شده است.

به نوشته سی ان ان، حرکت زیردریایی های مجهز به موشک آمریکا بندرت علنی می شود و زیردریایی های مجهز هسته ای کاملا مخفیانه فعالیت می کنند.

دستور اعزام زیردریایی به منطقه خاورمیانه از سوی لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به دنبال تماس تلفنی او با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل صادر شد.

دو طرف درباره تلاش ها برای مقابله با حمله احتمالی ایران، حزب الله لبنان و سایر گروه های همسو با ایران درخاورمیانه مذاکره کردند.

پنتاگون گزارش داد: آستین همچنین به ناو هواپیمابر «یو اس اس آبراهام لینکلن» دستور داده تا حرکت خود به خاورمیانه را تسریع کند. وزیر دفاع آمریکا 2 اوت (12 مرداد) دستور اعزام این ناو به خاورمیانه را صادر کرده بود اما کشتی های این ناوگروه در طول مسیر ابتدا به جزیره گوام و سپس جزایر مریانای شمالی عزیمت کرده بودند.

ناوگروه یو اس اس آبراهام لینکلن شامل چندین جت جنگنده رادار گریز F-35c و چند ناوشکن است.

ناو گروه حمله «یو اس اس تئودور رزولت» آمریکا چندین هفته است که در آب های خاورمیانه فعالیت می کند. ناو آبی- خاکی «یوس اس اس واسپ» متشکل از هزاران تفنگدار دریایی که دارای توانایی عملیات ویژه است نیز در حال حاضر در خاورمیانه فعال است.

به گزارش ایرنا، اضطراب و آشفتگی روانی رژیم اسرائیل از پاسخ حتمی ایران به ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و واکنش مقاومت اسلامی لبنان به ترور شهید «فواد شکر» فرمانده ارشد خود روز به روز افزایش می‌یابد.

سرویس‌های اطلاعات رژیم صهیونیستی هم تلاش می‌کنند تا با کمک متحدان خود نوع، هدف و زمان انجام حمله را به دست آورند.

پنتاگون اعلام کرد که آستین در تماس تلفنی باگالانت، ضمن تاکید بر تعهد واشنگتن در حمایت از این رژیم از تقویت توانایی‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه به‌ دلیل افزایش تنش‌ها خبر داده است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر