رونمایی از توپ هایپرسونیک

ارتش آمریکا تحقیقات برای توسعه و امکان به‌خدمت‌گیری پرتابه‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپ‌خانه، باقابلیت رسیدن به سرعت‌های هایپرسانیک و برخورد در این سرعت‌ها را در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد نمود.

رونمایی از توپ هایپرسونیک

به گزارش خبرآنلاین،‌ رابرت رَش (Robert Rasch) سردفتر بخش قابلیت‌های سریع و فناوری‌های حیاتی ایالات متحده، در این مورد اظهار داشته که حمله به اهداف با استفاده از پرتابه‌های توپ‌خانه هایپرسونیک، بسیار ارزان‌تر از حمله به اهداف با استفاده از موشک‌هایی با سرعت هایپرسونیک تمام می‌شود. این پرتابه‌ها برای تهاجم به اهداف کم‌ارزش‌تر توسعه می‌یابند تا حملات به چنین اهدافی با هزینه کم‌تر نسبت به استفاده از موشک‌ها صورت گیرد.

بر اساس گزارش پارتیزان، یک‌بازه زمانی حدوداً سه ساله برای تحقیق‌وتوسعه این پرتابه‌ها در نظر گرفته شده که یعنی درسال 2028 احتمالا اولین نمونه‌ها برای آزمایش‌های عملیاتی آماده می‌شوند؛ اما چالش‌هایی مانند میزان نیرو و فشارهای فیزیکی وارده بر قبضه‌های توپ‌خانه 155م‌م و تاثیر آن بر عمر این توپ‌ها برای رسیدن به چنین سرعت‌هایی، پیش‌روی این برنامه است.

همچنین گفته شده که توسعه فرآیندهای بارگذاری خودکار برای این پرتابه‌ها نیز در دستورکار قرار دارد. این تسلیحات نیز درصورت مورد قبول واقع شدن، طبق رویه‌ای که ارتش آمریکا پیش گرفته، با سامانه فرماندهی نبرد تلفیقی (IBCS) هماهنگ خواهند شد که در منطقه نبرد، تمامی نیروهای درگیر و تجهیزات را به‌یک‌دیگر متصل می‌کند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر