سیگنال شبانه ظریف به بازار دلار/طلا و سکه اوج گرفت!

شب گذشته خبر استعفای ظریف توجه فعالان بازار ارز را به خود معطوف کرد، اما امروز آنها به این موضوع چه واکنشی نشان داده‌اند؟ همچنین، چرا دوباره موضوع ثبت‌نام خودرو در بازار ارز فردوسی مورد توجه قرار گرفته است؟

سیگنال شبانه ظریف به بازار دلار/طلا و سکه اوج گرفت!

به گزارش خبرآنلاین، بازیگران ارزی تهران در سومین روز هفته در حالی فعالیت کاری خود را از سر گرفتند که شب گذشته خبر استعفای ناگهانی محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه و یکی از نزدیکان مسعود پزشکیان در دولت چهاردهم تنها چند ساعت پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی موجب تعجب آن‌ها شده بود.

 این موضوع توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد، زیرا آن‌ها بر این باور بودند که اعلام اسامی وزرای پیشنهادی و همراهی افرادی مانند ظریف می‌تواند تأثیر مثبتی بر بازار ارز داشته باشد.

اثر استعفای ظریف در بازار دلار 

 به‌این‌ترتیب به دنبال این اتفاق در بازار روز دوشنبه معامله‌گران نظرات متفاوتی درباره کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم و استعفای محمد جواد ظریف داشتند. برخی از ترکیب لیست رضایت داشتند و آن را با وعده‌های رئیس‌جمهور هم‌راستا می دانستند، در حالی که گروهی دیگر به لیست انتقاد کردند.

موضوعی که موجب شد احساسات تعدادی از معامله‌گران تحت تأثیر قرار گیرد و نگرش آن‌ها نسبت به آینده تا حدودی منفی شود.

ثبت نام خودرو سوژه داغ بازار دلار

 در کنار این خبر، موضوع داغ بازار همچنان ثبت‌نام خودرو و محاسبه حاشیه سود حاصل از آن توسط برخی از معامله گران است. لازم به ذکر است که در روزهای اخیر یکی از شرکت‌های خودروسازی اقدام به فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش تعدادی از محصولات خود کرده است.

 اما در این وضعیت، نوسانات شاخص ارزی در تهران چگونه بود؟

 بر اساس شواهد موجود، قیمت‌ها در معاملات نقدی روز دوشنبه حمایت شدند و بیشتر روند صعودی به خود گرفتند.

به این ترتیب، قیمت دلار که در معاملات دیروز به زیر 60 هزار تومان کاهش یافته بود، امروز کانال مذکور را پست گرفت و تا سطح 60 هزار و 250 تومان پیشروی کرد.

 فعالان بازار می گفتند که در روز جاری اسکناس آمریکایی از چند جناح تحت تأثیر تحت فشار خریداران قرار گرفت. نخست اینکه قیمت تتر که روز گذشته به زیر مرز 59 هزار تومان رفته بود امروز به بالای 60 هزار تومان رسید.

 دوم اینکه قیمت درهم نیز امروز رشد 100 تومانی را ثبت کرد و به محدوده 16 هزار و 360 تومان رسید. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که در روزهای اخیر، یکی از عوامل کاهش نوسانات دلار، تزریق درهم اعلام شده است.

همچنین قیمت دلار در هرات نیز که روز گذشته تا سطح 59 هزار و 200 تومان عقب نشینی کرده بود امروز به سمت نیمه کانال فوق حرکت کرد.

در کنار نرخ ارز، قیمت طلا و سکه چه مسیری را دنبال کردند؟

اونس طلا در جریان معاملات نقدی امروز با رشد 35 دلاری به سطح 2467 دلار رسید.

در بازار داخلی نیز طلا 18 عیار و سکه امامی تحت تاثیر بازار جهانی و قیمت دلار گران شدند.

بر این اساس و طبق آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر درج شده قیمت طلا امروز با 3 میلیون و 542 هزار تومان فروخته شده است؛ همچنین سکه امامی با ورود به کانال 42 میلیون تومان رقم 42 میلیون و 300 هزار تومان را ثبت کرده است‌.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر