لیگ بیست و چهار، ناعادلانه‌ترین لیگ تاریخ!

طبق شواهد و قرائن قرار است فعلا فقط یک دستگاه VAR در لیگ برتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آینده تعداد آن در بهترین شرایط به ۶ دستگاه خواهد رسید.

لیگ بیست و چهار، ناعادلانه‌ترین لیگ تاریخ!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بیست‌وچهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از روز 25 مرداد آغاز می‌شود. پیش از این قرار بود فصل جدید با حضور (VAR) به انجام برسد تا دیگر شاهد کشمکش‌ و جنجال‌ پیرامون مسائل داوری نباشیم. اتفاقی که در لیگ قبلی به وفور رخ داد و اشتباهات تاثیرگذاری نیز در دیدارهای متعدد رخ داد. اما هر چه به شروع فصل 04-1403 نزدیک‌تر شدیم، امیدها برای برگزاری تمام بازی‌ها با سیستم کمک‌داور ویدیویی کاهش پیدا کرد و حالا اعلام شده که فقط یک بازی از هفته نخست لیگ 24 با (VAR) به انجام خواهد رسید.

سه یا چهار هفته نخست با حضور فقط یک دستگاه (VAR)

طبق آخرین اخبار منتشر شده، فعلا تنها یک دستگاه (VAR) وارد کشور شده و قرار است حدود پنج دستگاه دیگر در صورت پرداخت اقساط به شرکت تولیدکننده، تقریبا یک ماه دیگر وارد شود. این یعنی سه یا چهار هفته نخست لیگ تنها با یک دستگاه کمک‌داور ویدیویی برگزار خواهد شد و احتمالا در هر هفته فقط یک بازی و تنها 2 تیم از این تکنولوژی می‌توانند استفاده کنند و الباقی تیم‌ها بی‌بهره می‌مانند.

فقط دستگاه (VAR) در اراک می‌ماند یا جابه‌جا می‌شود؟

تنها سیستم کمک‌داور ویدیویی موجود در اراک و در ورزشگاه امام خمینی نصب شده است. سوال و ابهام دیگری که در اذهان به وجود می‌آید این است که دستگاه مذکور قرار است به صورت ثابت طی چند هفته ابتدایی و پیش از رسیدن الباقی دستگاه‌ها در این ورزشگاه باقی بماند یا بناست به صورت سیال شاهد حضور این دستگاه طی هر هفته در ورزشگاه‌های دیگر هم باشیم. اگر برنامه به این منوال که باشد اتفاق نخست صورت بگیرد، تنها در بازی‌های خانگی پرسپولیس و آلومینیوم شاهد حضور (VAR) هستیم و در حالت دوم نیز تنها چهار بازی و نهایتا چهار ورزشگاه با حضور کمک‌داور ویدیویی به انجام خواهد رسید و صرفا تعداد تیم‌های استفاده‌کننده به صورت محدودی افزایش پیدا می‌کند.

عدالت، حلقه مفقوده (VAR) ناقص

در هر 2 حالت شاهد یک بی‌عدالتی خواهیم بود. با یک دستگاه (VAR)، هر هفته 7 بازی بدون حضور این تکنولوژی برگزار می‌شود و امکان اصلاح اشتباه یا اشتباهات تیم داوری وجود ندارد و صرفا 2 تیم خاص از این امتیاز بهره می‌برند. حتی در بهترین شرایط و با حضور 6 دستگاه (VAR) نیز شاهد این بی‌عدالتی هستیم و برخی تیم‌ها بیش از بقیه متضرر یا منتفع خواهند شد و این اتفاق می‌تواند موج جدیدی از اعتراض‌ها را از سوی عوامل هر باشگاه و هواداران‌شان به وجود بیاورد که کاملا به‌حق است.

فصل گذشته نیز صرفا چند بازی خاص با حضور (VAR) برگزار شد و اکثریت قریب به اتفاق تیم‌ها بابت امتیازی که به سرخابی‌های پایتخت اعطا شده بود، شکایت داشتند. باید دید در ادامه شاهد چه اتفاقی خواهیم بود و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند تا جلوی یک جنجال بزرگ را بگیرند. حضور ناقص (VAR) حتی ممکن است از نبود آن ایجاد حاشیه کند و از عدالت به دور باشد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر