بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: آیین بزرگداشت مقام هنری و فرهنگی "درویش‌رضا منظمی" شهریور سال جاری با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان برگزار می‌شود.

بزرگداشت استاد درویش‌رضا منظمی در خرم‌آباد برگزار می‌شود

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، اعظم روانشاد روز در جلسه هماهنگی برگزاری بزرگداشت استاد "درویش‌رضا منظمی" گفت: با توجه به اینکه برگزاری این برنامه در دستور کار انجمن مفاخر و آثار فرهنگی استان قرار گرفته است، کمیته‌های مختلف نیز در همین راستا تشکیل شده است.


روانشاد با اشاره به اینکه این برنامه با هدف تجلیل از مقام هنری و فرهنگی استاد درویش‌رضا منظمی برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری همایش‌ها و بزرگداشت مفاخر فرهنگی، هنری، حوزوی و علمی در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان درباره زمان برگزاری این بزرگداشت و برنامه‌های پیش‌بینی شده آن گفت: این آیین پس از اتمام ماه صفر و در شهریورماه برگزار خواهد شد و جمعی از استادان برجسته حوزه موسیقی درباره جایگاه و اهمیت استاد منظمی در سپهر موسیقایی کشور به ایراد سخن خواهند پرداخت و برنامه‌های متنوع هنری نیز در این آیین برگزار خواهد شد.

درویش‌رضا منظمی نوازنده و مدرس کمانچه در 16 فروردین سال 1318 در الشتر  متولد شد.
 
از فعالیت‌های مهم منظمی به همکاری با محمدرضا لطفی در تاسیس و تشکیل گروه شیدا و اجرای برنامه‌های متعددی با این گروه در رادیو- تلویزیون، جشن هنر شیراز و جشن طوس می‌توان اشاره کرد. او از اوائل انقلاب اسلامی، با ترک گروه شیدا به خرم‌آباد برگشت و در آنجا ضمن تدریس موسیقی و معلمی در دبیرستان‌ها کنسرت‌هایی نیز برگزار کرد.

 منظمی در سال 1369، به دعوت دانشکده‌ هنرهای زیبا برای تدریس به تهران آمد و از آن زمان به تدریس ردیف‏‌های میرزا عبدالله پرداخت و ضمن تدریس در دانشگاه، در بخش معاونت آموزش حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز کمانچه و ردیف تدریس کرده و همزمان نیز مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

از فعالیت‌های دیگر منظمی به عضویت در شورای عالی شعر و موسیقی صدا و سیما، عضویت در شورای قیمت‌گذاری مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و ریاست دانشکده‌ی هنرهای زیبا (برای مدتی کوتاه) می‌توان اشاره کرد. او همچنین به همراه گروه عارف (با سرپرستی پرویز مشکاتیان و خوانندگی علیرضا افتخاری) کنسرت‌های متعددی در شهرهای مختلف ایران و کشورهایی چون آلمان، سوئیس و فرانسه برگزار کرده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر