آیا رضایت خانم برای زیارت اربعین همسرش لازم است؟

گاهی اوقات شرایط ایجاب نمی‌کند که زن و شوهر با همدیگر به سفر اربعین بروند.

آیا رضایت خانم برای زیارت اربعین همسرش لازم است؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، یکی از سوالات پرتکرار ایام اربعین، رضایت زوجین در همراهی سفر است. گاهی اوقات شرایط ایجاب نمی‌کند که زن و شوهر با همدیگر به سفر اربعین بروند؛ ممکن است که آقا تنها به سفر برود و همسر او به علل مختلف نتواند او را همراهی کند.

آیا رضایت خانم برای زیارت اربعین همسرش لازم است؟ حجت الاسلام رضا پارچه‌باف، کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به این پرسش پاسخ گفته است:

پاسخ:

گاهی همسر اگر به سفر نرود و تنها باشد، بار مشقت، تحمل و تربیت فرزندان بر عهده خانم می‌شود و یا باید برای آسایش و معاش فرزندان، آنها را به خانواده والدین خود یا همسرش ببرد.

اگر مشقت به گونه‌ای است که باعث سختی و به زحمت انداختن دیگران شود، قطعا رضایت خانم ملاک است؛ مگر اینکه آقا بتواند همسرش را به نحوی راضی کند که با تحمل سختی‌ها در اجر زیارت اربعین شریک باشند.

اما گاهی اوقات ممکن است مشقت به حدی باشد که زن به سختی بیفتد، زخم زبان بشنود، مسیر طولانی برود و یا با رفتن به خانه والدین خودش یا همسرش منتی برایش بر گردنش باشد؛ در این صورت بهتر است که شوهر در این مسئله با خانم خود همراهی کند و به این سفر نرود و جلب رضایت خانواده را داشته باشد که قطعا با این کار هم از ثواب سفر بهره‌مند خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان