آمار جدید از تعداد زائران سفر اربعین/ چند زائر در تصادف جان خود را از دست دادند؟

رئیس پلیس راهور فراجا آخرین آمار و جزئیات تردد زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

آمار جدید از تعداد زائران سفر اربعین/ چند زائر در تصادف جان خود را از دست دادند؟

به گزارش خبرآنلاین،سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه از ابتدای آغاز سفرهای اربعین، سه میلیون و 458 هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد تاکنون دو میلیون و 101 هزار نفر به کشور بازگشته‌ و همچنان حدود یک میلیون و 357 هزار نفر در خاک عراق حضور دارند که باید تا پایان ماه صفر به کشور بازگردند. این بدان معناست که 39 درصد از زائران همچنان در عراق هستند و حدود 61 درصد از زائرین تا صبح امروز به کشور بازگشته‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه انتظار می‌رود از امروز عصر موج بازگشت آن‌ها شدت یابد، افزود: طبق آمارها روزانه حدود 200 هزار نفر به کشور باز می‌گردند که پیش‌بینی می‌شود از عصر جمعه و طی روزهای سوم و پنجم شهریور، این تعداد به 30 هزار نفر در روز برسد. بنابراین از امروز، شاهد تلاقی جریان رفت و برگشت زائران نخواهیم بود.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین آمارها نشان می‌دهد که سه میلیون و 137 هزار و 455 زائر از مرزهای زمینی خارج شدند که یک میلیون و و 950 هزار نفرشان به کشور برگشته و یک میلیون و 177 هزار و 455 نفر یعنی حدود 38 درصد همچنان در خاک عراق هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه به آمار تردد وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: با افزایش 14 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از 47 میلیون تردد وسیله نقلیه در مسیرهای مواصلاتی به سمت مرزها تردد کرده‌اند. بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه مربوط به مرز مهران با 36 درصد افزایش بوده است.

حسینی همچنین از افزایش حجم تردد در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، چذابه، هوایی، باشماق و تمرچین خبر داد و افزود: متأسفانه 2243 دستگاه اتوبوس دارای نقص فنی شناسایی و از ادامه مسیر باز داشته شده‌اند. همچنین 1589 راننده پرخطر اتوبوس نیز شناسایی و از ادامه رانندگی منع شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود کاهش شش درصدی نسبت به سال گذشته، 9 تصادف فوتی با 15 نفر کشته رخ داده است، همچنین 58 تصادف جرحی با 117 نفر مجروح گزارش شده است. با توجه به حجم بالای تردد، پلیس راهور بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به ویژه پرهیز از سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی تأکید می‌کند. همچنین تعداد تصادفات و فوتی‌های ناوگان حمل و نقل عمومی شش فقره بود که از این تعداد یک نفر کشته و 13 نفر نیز مصدوم شدند. البته در این آمار، آمار تصادفات اتوبوس‌های زائران خارجی وجود ندارد.

حسینی با بیان اینکه روند افزایش ورود زائران به کشور بیش از 50 درصد بوده است، افزود: تاکنون 141 هزار و 251 صورت وضعیت برای اتوبوس‌ها صادر شده است که سهم مرز مهران 65 درصد بوده است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به خستگی ناشی از سفر طولانی، از رانندگان خواست تا در طول مسیر استراحت کافی داشته باشند و از رانندگی در ساعات پایانی شب خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد که پلیس راهور تا 48 ساعت پس از اربعین در محورهای مواصلاتی حضور خواهد داشت تا نظم و امنیت تردد را برقرار کند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت خواب کافی و پرهیز از رانندگی در حالت خستگی، افزود: خواب‌آلودگی یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات است. رانندگان محترم توجه داشته باشند که رانندگی در حالت خسته و خواب‌آلود به اندازه رانندگی در حالت مستی خطرناک است؛ لذا از همه رانندگان گرامی درخواست می‌شود تا با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی در طول مسیر، به سلامت به مقصد برسند.

رئیس پلیس راهور فراجا به ساعت‌های پیک تردد اشاره کرد و گفت: بین ساعات 4 تا 9 صبح و 17 تا 21 شب، حجم تردد وسایل نقلیه 3 برابر افزایش می‌یابد. همچنین بیش از 2600 خودرو که در محل نامناسب پارک شده بودند، به پارکینگ منتقل شده‌اند.

حسینی تأکید کرد که پلیس راهور با تمام توان در خدمت زائران اربعین حسینی است و برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران، تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان