پرونده مدارس کانکسی هرمزگان تا پایان امسال بسته می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۱۳ مدرسه کانکسی این استان در راستای ایجاد محیط آموزشی استاندارد تا پایان سال ۱۴۰۳ جمع‌آوری و مدارس ایمن جایگزین می‌شود.

پرونده مدارس کانکسی هرمزگان تا پایان امسال بسته می‌شود

به گزارش خبرآنلاین، مهدی باوقار زعیمی گفت: هرمزگان مجموعا 20 مدرسه کانکسی دارد که ساخت هفت مدرسه به پایان رسیده و 13 مدرسه دیگر نیز هم اکنون در دست اجرا بوده و تا پایان امسال عملیات ساخت آن به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مدارس کانکسی به دلیل شرایط اقلیمی استان در مناطق کم جمعیت دایر شده است، بیان کرد: نوسازی مدارس مکلف به ساخت مدرسه برای حداقل 10 دانش آموز است که باتوجه به اعلام آموزش و پرورش هرمزگان دیگر مدارس این چنینی در استان نداریم.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان اظهار کرد: مدارس کانکسی در شهرهای مختلف هرمزگان از جمله جاسک، هشت‌بندی، سندرک، میناب، حاجی آباد، بشاگرد و رودان پراکنده است که در قالب طرح شهید «شهید دانش آموز رضا پناهی» در استان ساماندهی و جایگزین فضای ایمن می‌شود.

«طرح شهید دانش ‌آموز «رضا پناهی» به منظور ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی مستقل بالای 10 دانش ‌آموز در کشور به همت خیران، بسیجیان و جهادگران از 28 تیرماه پارسال آغاز شده و در قالب آن ساماندهی یکهزار و 126 مدرسه سنگی و کانکسی با جمعیت بالای 10 دانش آموز در کشور در دستورکار سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس قرار گرفته است.»

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین به آماده شدن 450 کلاس درس جدید در قالب 114 فضای آموزشی در مهرماه امسال برای نظام تعلیم و تربیت در استان اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن این فضاهای آموزشی بیش از 20 هزار دانش‌آموز به‌ویژه در شهرستان‌های بندرعباس و قشم از فضای ایمن و استاندارد برخوردار خواهند شد.

گفتنی است؛ همزمان با سال تحصیلی جدید 430 هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل می‌شوند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان