رکورد جدید درون بیرون ۲/تنها انیمیشن میلیاردی در سطح بین‌المللی

«درون بیرون ۲» اولین انیمیشنی شد که در گیشه‌های بین‌المللی به فروش یک میلیارد دلاری دست یافت.

رکورد جدید درون بیرون 2/تنها انیمیشن میلیاردی در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فروش «درون بیرون 2» در سطح گیشه‌های بین‌المللی از یک میلیارد دلار گذشت و تنها انیمیشنی شد که موفق شده تا بدون محاسبه فروشِ آمریکا به این رقم دست یابد. تاکنون تنها 12 فیلم سینمایی از این نقطه عطف عبور کرده‌اند.

بر اساس گزارش مهر به نقل از ورایتی،اگرچه تاکنون 55 فیلم در سطح جهانی یک میلیارد دلاری شده‌اند که به معنی فروش بلیت در سطح داخلی آمریکا و در سطح بین‌المللی است، تنها 12 فیلم توانسته‌اند به این حد تنها در بازارهای خارج از آمریکا دست یابند. در حالی که «شیر شاه» 2019 دیزنی در سطح بین‌المللی 1.1 میلیارد دلار فروخت، اما خود کمپانی این بازسازی را به‌جای تولید رایانه‌ای به‌عنوان فیلم زنده طبقه‌بندی کرده و به این ترتیب «درون بیرون 2» اولین انیمیشنی است که به این رکورد دست می‌یابد.

رسیدن به فروش یک میلیارد دلار به این معنی است که این انیمیشن تقریباً در همه بازارها موفق ظاهر شده است که از این میان مکزیک با فروش 102.2 میلیون دلار، برزیل با فروش 80 میلیون دلار، بریتانیا با فروش 72.7 میلیون دلار، فرانسه با فروش 62.6 میلیون دلار و کره با فروش 60.8 دلار، بالاتر از دیگر کشورها به این انیمیشن توجه کرده‌اند.

این انیمیشن پیکسار در مجموع 1.649 میلیارد دلار در سطح جهان فروخته که 1.002 میلیارد دلار آن در خارج از آمریکا و 646.3 میلیون دلار در داخل، موجب شده تا پرفروش‌ترین فیلم سال هم بشود. این انیمیشن چند هفته پیش با پشت سر گذاشتن «یخ زده 2» به پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ بدل شد.

دیزنی امسال تابستانی موفق را تجربه کرد و 2 اکران میلیارد دلاری ثبت کرد که علاوه بر «درون بیرون 2» از اکران دنباله ابرقهرمانی مارول «ددپول و ولورین» به دست آمد. فروش «ددپول و ولورین» در بین مخاطبان بین‌المللی تاکنون 634.1 میلیون دلار بوده است. البته «ددپول و ولورین» با رتبه R مخاطبانش را از جمعیت 18 ساله و بالاتر به دست آورده است.

«ددپول و ولورین» با فروش 1.21 میلیارد دلار تا به امروز در سراسر جهان، با پشت سر گذاشتن «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» با فروش 1.155 میلیارد دلار، به هشتمین فیلم پرفروش دنیای سینمایی مارول بدل شده و انتظار می‌رود به زودی از «مرد آهنی 3» با فروش 1.215 میلیارد دلار هم پیشی بگیرد و جایگاه هفتم را به خود اختصاص دهد.

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان