کردستان، دومین تولیدکننده گندم کشور شد

مدیر تعاون روستایی کردستان، گفت: استان کردستان با خرید بیش از یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن گندم، مقام دوم تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داد. این دستاورد بزرگ با تلاش کشاورزان زحمتکش و حمایت‌های دولت محقق شده است.

کردستان، دومین تولیدکننده گندم کشور شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، بهرام کوشکی مدیر تعاون روستایی کردستان در جمع خبرنگاران به خرید تضمینی گندم اشاره و اظهار کرد: گندم خریداری شده با اعتباری بالغ بر 20 همت انجام شده است. بیش از 601 هزار تن از این گندم توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

وی به فعالیت مراکز خرید پرداخت و افزود: برای خرید گندم، پنج باب سیلو و 58 مرکز خرید موقت در استان فعال بوده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان، با اشاره به اینکه بیجار، قطب تولید گندم است، بیان کرد: شهرستان بیجار با تولید 287 هزار تن گندم، بیشترین سهم را در تولید گندم استان داشته است، سایر شهرستان‌های تولیدکننده گندم نیز از شامل دیواندره، دهگلان، قروه و سقز هستند.

کردستان در تولید کلزا به خودکفایی رسیده است

کوشکی تصریح کرد: علاوه بر گندم، بیش از 2 هزار و 450 تن جو در شهرهای سقز، قروه، دهگلان و کامیاران و 9 هزار تن کلزا در شهرهای سقز، کامیاران و مریوان خریداری شده است

وی با اشاره به توسعه بخش کشاورزی یادآور شد: سازمان تعاون روستایی کردستان با ایجاد 160 غرفه بازرگانی و توسعه زنجیره‌های کشاورزی به دنبال تقویت بخش کشاورزی استان است. همچنین، حمایت از تعاونی‌ها و تشکل‌های تخصصی از دیگر برنامه‌های این سازمان است.    

 مدیر تعاون روستایی کردستان، خاطرنشان کرد: 160 غرفه بازرگانی در استان فعال است و یکی از راهبردهای تعاون روستایی توسعه فعالیت‌های بازرگانی است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان