قیمت دلار در کانال جدید/ مرز حیاتی برای ریزش دلار چند است؟

امروز بازار ارز در حالی شروع به کار می‌کند که دلار در آغاز هفته جاری،  در نیمه کانال ۵۸ هزار تومان قرار گرفت و شاهد هیجانی شدن قیمت‌ها در روز یکشنبه همزمان با افزایش تنش‌های منطقه‌ای و اخبار سیاسی مربوط به خاورمیانه بودیم.

قیمت دلار در کانال جدید/ مرز حیاتی برای ریزش دلار چند است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار ارز در معاملات پشت خطی روز یکشنبه با ریسک سیاسی به سمت صعود رفت و قیمت، از مرز مقاومتی که هفته قبل مانع عبور بازار شده بود، عبور کرد. قیمت دلار هرات که در هفته گذشته در ورود به کانال 59 هزار تومان ناکام بود؛ در روز یکشنبه با افزایش در این کانال بازگشایی کرد و تا میانه 59 هزار تومان بالا رفت. قیمت تتر نیز با افزایش از 58 هزار و 600 تومان عبور کرد و بیش از هزار تومان گران شد.

اقتصادنیوز نوشت: قیمت دلار هرات که در پایان معاملات شنبه در 58 هزار و 950 تومان بسته شد، در روز یکشنبه طی یک روند صعودی کانال عوض کرد و تا 59 هزار و 580 تومان بالا رفت و در نهایت با 59 هزار و 270 تومان به کار خود پایان داد. قیمت دلار در تهران هم که در معاملات شنبه در 59 هزار و 200 تومان به کار خود پایان داده بود؛ در معاملات پشت خطی روز یکشنبه افزایش یافت و به 59 هزار و 800 تومان رسید.  

همچنین، قیمت تتر نیز با افزایشی قابل توجه به حدود 59 هزار و 600 تومان رسیده است. تتر به عنوان یکی از عوامل کلیدی در نوسانات نرخ ارز شناخته می‌شود و تغییرات آن می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار داشته باشد. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز  فعالان بازار یکی از دلایل اصلی افزایش هیجانی قیمت دلار در بازار پشت خطی را به تحولات اخیر در منطقه و تشدید تنش‌ میان حزب‌الله و اسرائیل مربوط می‌دانند.

با این حال روز گذشته، نرخ درهم نیز نوسانات محدودی را تجربه کرد. قیمت درهم امارات با افزایش 40 تومانی وارد بازار شد، اما پس از آن به سطوح پایین‌تر حرکت کرد و به حدود 16 هزار و 60 تومان کاهش یافت. این کاهش نسبت به قیمت بسته شده روز چهارشنبه، نوسان کاهشی 40 تومانی را نشان می‌دهد.

تحلیلگران بازار تأکید دارند که حفظ قیمت درهم بالای 16 هزار و 200 تومان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به نظر این گروه، سطح مقاومتی کلیدی در شرایط کنونی در حدود 16 هزار و 500 تومان قرار دارد. براساس پیگیری اقتصادنیوز از معامله گران،  اگر قیمت‌ها بالای این دو سطح تثبیت شوند، انتظار می‌رود که موج جدیدی از خریداران به بازار وارد شوند. از سوی دیگر، اگر نرخ درهم به زیر 15 هزار و 600 تومان برسد، احتمال افزایش فشار فروش در بازار وجود دارد.

بنابراین، باید منتظر ماند و دید که در روز سوم هفته، روند قیمت‌ها به کدام سمت خواهد رفت. با توجه به شرایط کنونی و تحولات سیاسی، معامله‌گران نوسانات بیشتر را پیش‌بینی می‌کنند و تاکید دارند که باید با احتیاط عمل کرد. از همین رو تحلیل‌گران بازار ارز بر این باورند که در روزهای آینده تحت تأثیر این عوامل قرار خواهد گرفت و باید منتظر تحولات جدید بود.

معامله گران فنی معتقدند قیمت دلار مرز حمایت مهم 59 هزار و 200 را پیش روی خود دارد و برای در پیش گرفتن مسیر نزولی باید در جریان معاملات امروز زیر این مرز تثبیت دهد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان