پزشکیان: بعضا دولتی روی کار می‌آید و می‌گوید همه مدیران گذشته فاسدند/ با هیچکس دعوا نداریم/ هیچ مدیری به خاطر اینکه در دولت‌های قبل بوده حذف نمی شود

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت‌هایی بوده‌اند که همه مدیران دولت قبل خودشان را فاسد اعلام می‌کردند، گفت که در دولت چهاردهم هیچ مدیری به صرف اینکه در دولت‌های قبل بوده، یا با ما اختلاف سلیقه دارد، حذف نخواهد شد.

پزشکیان: بعضا دولتی روی کار می‌آید و می‌گوید همه مدیران گذشته فاسدند/ با هیچکس دعوا نداریم/ هیچ مدیری به خاطر اینکه در دولت‌های قبل بوده حذف نمی شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان در مراسم تودیع و معارفه وزیر راه و شهرسازی حرکت در مسیر تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله کشور را چارچوب و محور اصلی برنامه‌ها و اهداف دولت چهاردهم برشمرد و اظهار کرد: در ایام انتخابات به ما گفته می‌شد برای اداره کشور برنامه ندارید و وقتی می‌گفتیم برنامه ما اجرای سند چشم‌انداز است می‌گفتند زمان آن گذشته است؛ در حالی که به این سند عمیقاً باور دارم و معتقدم تحقق آن مشمول گذر زمان نخواهد شد.

بنا بر روایت ایسنا، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قرار است بر اساس این سند ما در منطقه بهترین باشیم، گفت: این نگاه تمام نخواهد شد، چون با آن زندگی می‌کنیم. وقتی قرار است الگو باشیم، روند فعلی پذیرفتنی نخواهد بود و نیازمند تغییر اساسی در روش‌ها هستیم. من به‌عنوان یک ایرانی دوست دارم کشورم در دنیا بهترین باشد و مردم کشورم از بهترین امکانات بهره‌مند باشند و برای تحقق این هدف هر آنچه در توان دارم به کار خواهم بست.

وی افزود: اگر قرار است بهترین باشیم، باید محصولاتی بسازیم که قدرت رقابت با محصولات خارجی را داشته باشد. انسان از زمانی که متولد می‌شود به دنبال بی‌نهایت و بهترین‌شدن است؛ باید تا زمانی که زنده‌ایم راه را درست طی کنیم و آن را فراموش نکنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید بدانیم می‌خواهیم چه کار کنیم و باید توان و امکانات خود را بسنجیم و از آن اطلاع داشته باشیم، تصریح کرد: باید برای پیشرفت، تعادل بین منابع، نیروها و مصارف را برقرار کنیم؛ ما باید بدانیم برای توسعه متوازن، می‌خواهیم چه شهری، با چه امکانات و منابع و مصارفی داشته باشیم، موضوعی که متاسفانه در توسعه شهر تهران رعایت نشده است و با روند فعلی قطعاً ادامه زندگی در تهران غیرممکن خواهد شد. 

رئیس‌جمهوری با بیان خاطره‌ای از دوران مدیریت خود در وزارت بهداشت و ایستادگی در برابر رویکردهای سلبی نسبت به مدیریت بانوان اظهار کرد: ما قصد داریم باور توانستن را در همگان فارغ از جنسیت و قومیت و مذهب زنده کنیم و یقین داریم اگر اراده کنیم، قطعا در رسیدن به اهداف موفق خواهیم شد.  احترام به همه اقشار جامعه از نخبگان و اندیشمندان و فرهیختگان تا سرمایه‌داران و صنعتگران و تولیدکنندگان با هر گرایش و سلیقه‌ای حول محور وفاق ملی رمز موفقیت در پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه همه دولت‌ها متعلق به همین نظام هستند، یادآور شد: در برخی موارد، دولتی روی کار می‌آید و اعلام می‌کند که همه مدیران گذشته فاسد هستند و باید بروند؛ این کار درست و شدنی نیست. ما با هیچکس دعوا نداریم؛ با همه ایرانیان که برای ایران تلاش کنند و کشور را سربلند کنند، احترام خواهیم گذاشت و از آن‌ها پشتیبانی خواهیم کرد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه انگیزه آبادانی و پیشرفت کشور نه در حرف، بلکه در عمل ما اثبات خواهد شد، گفت: در دولت چهاردهم هیچ مدیری به صرف اینکه در دولت‌های قبل بوده، یا با ما اختلاف سلیقه دارد، حذف نخواهد شد، بلکه ملاک و معیار توانمندی، تخصص و شایستگی است و با تمام توان از همه مدیران دارای این ویژگی‌ها حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه خدا از ما ضعف را به عنوان بهانه انجام‌ندادن مسئولیت نخواهد پذیرفت، گفت: بنابراین نباید در ضعف بمانیم و آن را بپذیریم. اگر دست به دست هم دهیم و برای پیشرفت کشور صادقانه تلاش کنیم، قطعا خدا هم لطف و عنایتش را شامل حال ما خواهد کرد.

2929

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان