بارش مدال برای ایران در این رشته رزمی

رقابت های جهانی کشتی با کمربند کورش ۲۰۲۴ با حضور ۳۴ کشور در مجموعه ورزشی کاخ بیشکک قرقیزستان برگزار و تیم ملی ایران در مجموع زنان و مردان به ۵ مدال و در بخش بانوان به نایب قهرمانی دست یافت.

بارش مدال برای ایران در این رشته رزمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی کشتی با کمربند کورش با کسب 5 مدال و نایب قهرمانی در بخش بانوان به کار خود پایان داد، در بخش بانوان قرقیزستان بر سکوی نخست، ایران نایب قهرمان و ازبکستان به مقام سومی تیمی دست یافت.
در بخش مردان؛ شادمان عظیمی در وزن 90+ با پیروزی برابر نمایندگان آذربایجان، روسیه، ازبکستان در فینال مسابقات در مصاف با حریفی از کشور (میزبان) قرقیزستان از دست یابی به مدال طلا بازماند و به گردن آویز نقره بسنده کرد.

در ادامه سجاد چادر نشین در قرعه اول با استراحت روبرو شد، در خانه دوم جدول در مقابل حریفی از کشور قزاقستان با امتیاز ضرفه فنی پیروز و در سومین خانه جدول در مقابل حریف قرقیزستانی خود ناکام ماند و به مدال برنز رسید، در این وزن قرقیزیستان اول، آمریکا دوم و ایران سوم شد.

تورج چناری در وزن 90- کیلو گرم در اولین بازی خود از سد حریف ازبکستان گذشت و در یک بازی تماشایی از سد حریف روس نیز گذشت در ادامه به مصاف حریف بلاروس رفت و با قبول شکست ازگردونه رقابت ها حذف شد.

ایوب قلی پور دیگر ملی پوش کشورمان پس از یک بازی استراحت مقلوب حریف روس شد و از گردونه رقابت ها حذف شد.

پیش از این در بخش بانوان سمانه خجسته نماینده کشورمان در وزن 75 کیلوگرم پس از قرعه استراحت با دو پیروز در فینال به مصاف حریفی از قرقیزستان رفت و توانست با اقتدار از سد حریف و مزیت میزبانی او عبور و به مدال طلا دست یابد.

الهه روزبه دیگر نماینده کشورمان در وزن 60 کیلوگرم پس از قرعه استراحت با سه برد پی در پی در فینال رقابت ها مقابل حریفی از کشور میزبان ناکام ماند و به مدال نقره بسنده کرد.

در ادامه رقابت ها مبینا میرزاپور اصل نماینده 65- کیلوگرم کشورمان که پس از قرعه استراحت در بازی دوم مقابل حریف قدر قرقیزستانی بازی را واگذار کرده بود در جدول شانس مجدد به مدال برنز وزن خودش دست یافت.

مسابقات جهانی کشتی با کمربند کورش یکم الی ششم شهریورماه با حضور نمایندگان 34 کشور به میزبانی کشور قرقیزستان برگزار شد.

کشتی با کمربند کورش کشورمان در سال 2023 توانست در بخش بانوان دو مدال طلا و در بخش آقایان دو مدال طلا و یک نقره بدست آورد.

فرشاد شادکادم سرمربی بخش مردان، مونا میرزایی و ستاره اسماعیلی به ترتیب بعنوان مربی و سرمربی تیم فوق را همراهی می کنند.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان