ویتامین D را از این غذاها دریافت کنید/ ۵ ماده غذایی سرشار از ویتامین D

ویتامین D با سلامت جسم و روان ما مرتبط است، از همین رو حائز اهمیت است که حجم بیشتری از این ماده مغذی مهم را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم.

ویتامین D را از این غذاها دریافت کنید/ 5 ماده غذایی سرشار از ویتامین D

به گزارش خبرآنلاین، مقدار ویتامین D مورد نیاز برای بزرگسالان، روزانه 600 الی 800 واحد بین‌المللی در روز است. اگرچه مواد غذایی زیادی وجود ندارد که به طور طبیعی حاوی ویتامین D باشد، اما در ادامه به چند مورد از منابع غنی این ویتامین اشاره می‌شود:

1) تخم مرغ

تخم مرغ، به ویژه زرده آن، منبع خوبی از پروتئین است و می‌تواند به تأمین مقدار زیادی از مواد مغذی مهم از جمله سلنیوم، ویتامین B12 و D، فسفر و ریبوفلاوین کمک کند. دو عدد تخم مرغ بزرگ، 17 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را پاسخگو است.

2) شیر بادام

یک فنجان شیر بادام 26 درصد از نیاز روزمره افراد به ویتامین D را تأمین می‌کند. هم‌چنین شیر بادام برای تنظیم قند خون، سلامت پوست و تقویت بینایی مفید است.

3) قارچ

یک فنجان قارچ پخته‌شده 5 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند. قارچ‌هایی که در معرض نور خورشید پرورش می‌یابند ویتامین D بیشتری در خود دارند.

4) جگر گاو

جگر گاو منبع اصلی ویتامین B12 است و ویتامین D کافی را نیز برای بدن تأمین می‌کند. 100 گرم جگر گاو، پاسخگوی 9 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین D است.

5) روغن ماهی

مصرف یک قاشق چای‌خوری روغن ماهی، حدود 75 درصد از ویتامین D مورد نیاز روزانه را تأمین می‌کند. هم‌چنین روغن ماهی به کاهش درد بیماران آرتریت، مدیریت فشار خون و کنترل کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی کمک می‌کند.

منابع: hsph.harvard ، verywellhealth

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان