لغو مرخصی سارقان از زندان در سیرجان/ خرید و فروش سیار پسته ممنوع شد

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان با اشاره به فرا رسیدن فصل برداشت پسته، گفت: تمام مرخصی سارقان زندان این شهرستان تا اطلاع بعدی لغو شده تا باغداران و کشاورزان با آرامش خاطر بیشتری به برداشت محصول خود بپردازند.

لغو مرخصی سارقان از زندان در سیرجان/ خرید و فروش سیار پسته ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مجتبی قدیمی افزود: خرید و فروش هرگونه محصول کشاورزی پسته در خارج از واحدهای صنفی دارای پروانه کسب معتبر ممنوع و با متخلفان برخورد خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به موقعیت سیرجان و وجود باغ های پسته در این شهرستان اظهار داشت: همه ساله در فصل برداشت این محصول شاهد مهاجرت تعداد قابل توجهی از کارگران فصلی از جمله ایرانی و غیرایرانی از دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها به سیرجان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان اظهار کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع سرقت پسته و با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از محصول پسته مسروقه، توسط مالخرها خرید و فروش می‌شود، مقرر شد که خرید و فروش پسته به صورت سیار و یا در واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب معتبر که به صورت غالب در فصل برداشت پسته دایر می‌شوند، ممنوع بوده و واحدهای متخلف پلمب و وسایل نقلیه مربوط توقیف می‌شوند.

او تاکید کرد: تمام متهمانی که به اتهام سرقت پسته دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت این محصول، در بازداشت نگه داشته می شوند.

قدیمی در ادامه افزود: مغازه‌داران باید از خرید پسته مشکوک به سرقت و یا خرید از افراد ناشناس بدون اطمینان از مالکیت محصول، خودداری کنند زیرا در صورت اثبات خرید پسته مسروقه، دستگاه قضایی به اتهام خرید مال مسروقه با آنان وفق قانون برخورد خواهد کرد.

دادستان سیرجان در پایان اضافه کرد: با توجه به وسعت زیاد منطقه و ماموریت های متعدد نیروی انتظامی، چنانچه مالکان اراضی و باغات پسته هر منطقه با استخدام نگهبان یا عقد قرارداد با شرکت های انتظام، نگهداری محصول پسته در محلی امن و مجهز به دوربین، ایجاد روشنایی اطراف باغات و عدم بکارگیری اتباع خارجی نسبت به حفظ و حراست از باغات خود اقدام کنند یه طور قطع آمار سرقت پسته پایین خواهد آمد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان