نتانیاهو از شارون بالاتر نیست که شبانه از غزه گریخت/ مخالفت مصر همراه با چاشنی نظامی

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به اصرار«بنیامین نتانیاهو» برای ماندن در محور «فیلادلفیا» و گذرگاه «رفح»، به خروج خفت بار ارتش رژیم صهیونیستی در زمان «آریل شارون» نخست وزیر اسبق این رژیم پرداخت و از مصر خواست که با این تصمیم مخالفت کند.

نتانیاهو از شارون بالاتر نیست که شبانه از غزه گریخت/ مخالفت مصر همراه با چاشنی نظامی

به گزارش خبرآنلاین، عطوان نوشت: ما از این همه اصرار برای محدود کردن مساله فلسطین در محور «فیلادلفیا» و منحرف کردن نگاه‌ها از کشتارهای روزانه اسرائیل در کرانه باختری، غزه، جنوب لبنان و الحدیده یمن در شگفت هستیم.

وی افزود: نتانیاهو شکست خورده در همه جبهه ها از جمله داخل اراضی اشغالی به دنبال تحریک مصر به شنیع ترین شکل است و اعلام می‌کند که به هیچ عنوان از از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح خارج نخواهد شد و ارتش اسرائیل تا تحقق اهداف جنگ در آن خواهد ماند. به نظر می‌رسد که وی به بیانیه «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام گوش نداده که طی آن به صهیونیست‌ها هشدار داد که اگر بخواهند با ماجراجویی نظامی، اسیران خود را برگردانند آنها با تابوت برخواهند گشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رای الیوم، سردبیر رای الیوم ادامه داد: نیروهای اسرائیلی در محور فیلادلفیا نخواهند ماند و در نهایت در اوج زبونی و شکست مجبور به خروج از آن خواهند شد، همانطور که در سال 2005 از آن خارج شدند. نتانیاهو از «آریل شارون» بالاتر نیست که همه نیروهایش را از غزه بیرون برد و با او، بیش از 17 هزار شهرک نشین در شبی تاریک گریختند.

این تحلیلگر با اشاره به موضع مصر در قبال گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا و ایستادن در برابر تهدیدات نتانیاهو، آن را موضعی شجاعانه دانست و افزود که این موضع کافی نیست و باید با چاشنی قدرت همراه باشد و نیروهای مصری باید در آنسوی غزه مستقر شوند، زیرا نتانیاهو و اسرائیلی‌ها فقط زبان زور می‌فهمند.

عطوان نوشت: آنکه به سومالی نیرو می فرستد تا پیام قوی به اتیوپی و توطئه های آن علیه امنیت آبی مصر ارسال کند، نباید در روی آوردن به اقدام مشابه علیه طرفی که امنیت ملی آن را تهدید می کند، درنگ داشته باشد.

وی در ادامه به شدت از رویکرد آمریکا در حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و مذاکرات تحت نظارت واشنگتن را بی ثمر و دامی دانست که هدف آن، طولانی کردن کشتار و فراهم آوردن سرپوشی برای این نسل کشی در غزه است.

از نگاه عطوان، همچنین هدف آمریکا، وقت کشی برای موفقیت طرح نتانیاهو برای نابودی مقاومت و کوچاندن و کشتار ملت فلسطین است.

این تحلیلگر به طرح جدید مطرح شده از سوی «جو بایدن» نیز با دیده تردید نگریست و از مصر خواست که میزبان این مذاکرات نشود و با حضور نظامیان صهیونیست در اراضی خود موافقت نکند و حامی حماس باشد.

وی با تمجید از مقاومت فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه و ایستادگی آنها نیز نوشت: این مقاومت که بیش از 11 ماه در برابر یکی از قوی ترین ارتش های جهان و مورد حمایت غرب ایستادگی کرده است، هرگز شکست نخواهد خورد و پیروز خواهد شد.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان