یوسو سسما: دروغ است! من ۴۰۰ هزار دلار نخواستم

مربی اسپانیایی استقلال، سکوت خود را پس از یک سال شکست!

یوسو سسما: دروغ است! من 400 هزار دلار نخواستم

سپهر ستاری؛ دستیار اسپانیایی جواد نکونام نسبت به انتشار برخی اخبار درخصوص دلیل نیامدن خودش به ایران و دستمزد درخواستی اش واکنش نشان داد و پس از یک سال سکوت خود را شکست!
در خبرها آمده بود که یوسو سسما دستیار اسپانیایی سرمربی استقلال برای فصل جدید درخواست 400 هزاردلار دستمزد داشته است. سسما در این رابطه گفت: این خبردروغ محض بوده و نمی دانم چرا منتشر شده است؟ من هرگز 400 هزاردلار نخواسته ام! شاید اشتباه پارسال من این بود که به خاطرجواد نکونام و رودربایستی که با او داشتم به ایران آمدم و چیزهایی را دیدم که هرگز در طول عمرورزشی ام ندیده بودم.
وی ادامه داد: سال ها در لالیگا کارکردم و با افتخاردر سایر تیم های ایرانی هم فعالیت داشته ام. لطفا از قول من بنویسید ایران امن ترین کشور با مهمان نوازترین مردم است. دوستان خیلی خوبی هم در این چند سال در ایران پیدا کرده ام اما مدیرانی مثل مدیران باشگاه استقلال، ندیده و احتمالا نخواهم دید!

این مربی اسپانیایی افزود: من نه تنها مربی بدنساز تیم بلکه طراح تمرین تیم نکونام هم بودم اما در لیگ بیست و سوم و همین لیگ بیست و چهارم کلا روی سکوها نشسته و نتوانستم در حین مسابقات استقلال یا بین دونیمه و ... بازیکنان را تمرین دهم یا گرم کنم. شما در لیگ دسته دوم یا سوم هم این اتفاق عجیب را نمی بینید! فصل گذشته که همین آقای سمیعی هم عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بود، کارت بازی من صادر نشد و یک فصل روی سکوها و کنارتماشاگران استقلال نشستم، به شدت اذیت شدم ولی به خاطر جواد نکونام و شرایط استقلال سکوت کردم. حالا به دروغ شایعه درست می کنند که من 400 هزار دلار خواسته ام!
وی ضمن اشاره به تیم سه نفره خودش در ایران برای تمرین، کاربدنسازی، ریکاوری و رسیدگی به بازیکنان مصدوم استقلال از یک گروه پزشکی و ورزشی در اسپانیا حرف زد و گفت: متأسفانه برای اینکه یک مربی خارجی را دراستقلال به حاشیه بکشند و روی اذیت های خودشان سرپوش بگذارند، خبردروغ منتشر می کنند. من یک مربی حرفه ای هستم و اشتباه کردم که فصل گذشته، بدون کارت بازی و شرایط نرمال در استقلال کار کردم. قبل فصل، وسط فصل و

آخرفصل اذیت شدم و حتی جواد نکونام هم گلایه دارم که هرمرتبه به من می گفت به ایران برگرد و کمک کن اما واقعا اذیت شدم.
یوسو سسما همچنین خاطرنشان کرد: فوتبال شغل من است و من یک مربی حرفه ای هستم. باید خرج خانواده ام را از طریق کار در فوتبال تأمین کنم و دراردوی ترکیه بدون قرارداد حضور پیدا کرده و تیم را تمرین دادم. بعد از آن هم به ایران آمدم و بدون قرارداد، بدون کارت بازی و فقط به خاطردرخواست جواد نکونام باز از روی سکوها مسابقات استقلال را تماشا کرده و امکان تمرین دادن و گرم کردن پیدا نکردم. هیچ اتفاق مثبتی هم برای ثبت قانونی

قرارداد خودم از سوی باشگاه ندیدم و بنابراین تصمیم گرفتم به خاطرشخصیت خودم دیگر بدون قرارداد قانونی به تهران و تمرینات استقلال برنگردم.
این مربی اسپانیایی درخصوص خبرحضور دستیار پرتغالی جواد نکونام در ایران نیزگفت: اتفاقا من مربی پرتغالی مورد نظر را می شناسم و می دانم خیلی کاربلد و حرفه ای است که از اردوی ترکیه می خواست به تیم اضافه شود اما امروز و فردا کردند! حالا هم مطمئن هستم مربی پرتغالی را باز بازی داده یا مثل من بازی می دهند. کارت بازی او صادر نمی شود و حتی قرارداد هم با او نمی بندند. باز تکرار می کنم ایرانی ها همه مهمان نواز و خوب هستند و احترام زیادی به مربیان و بازیکنان خارجی می گذارند اما برخلاف سایر باشگاه ها، در استقلال انواع و اقسام بی احترامی به خارجی ها را شاهد بودم. شما می توانید با گوستاوو بلانکو هم صحبت کنید تا ببینید چقدر پارسال و امسال اذیت شد. از شما می خواهم مصاحبه من را دقیق و کامل بنویسید و از هواداران خونگرم استقلال که همیشه روی سکوها و کنار خودشان مرا دیده و مورد محبت قرار دادند خواهش می کنم با دقت حرف های من را بخوانند تا متوجه شوند چه مدیرانی بالای سر این تیم بوده و هستند.

سسما در پایان یادآوری کرد: فصل گذشته از ماه جولای شروع به کار کردیم و هشت ماه هیچ حقوقی دریافت نکردیم، اولین پرداختی در ماه فوریه انجام شد. بدون هیچ دریافتی هشت ماه با تمام وجود کار کردیم.
امسال هم بیشتر از یک ماه بدون قراداد کار کردیم.  این مسائل را برای کسانی می‌گویم که فکر می‌کنند ما نسبت به باشگاه متعهد نبودیم.
کاری که ما در حق باشگاه کردیم هیچکس در فوتبال حرفه ای انجام نمی‌دهد.

ما از جیب خود گزارش ام  آر ای را که از اسپانیا ارسال می شد جلوتر پرداخت می کردیم. همچنین در طول فصل ابزار کار پیشرفته را در اختیار باشگاه قرار داده و در ازای آن هیچ مبلغی دریافت نکردیم.
این تمام حقیقت ماجراست و امیدوارم عدالت در برابر این همه دروغ و بدنام کردن دیگران پیروز شود.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان