چیدمان مبل جلو پنجره چه اصول و قواعدی دارد؟

اگر خانه خود را بر اساس اصول فنگشویی چیدمان نمایید، انرژی مثبت در فضا ایجاد می شود که به اعضای خانه نیزانتقال پیدا می کند

چیدمان مبل جلو پنجره چه اصول و قواعدی دارد؟

در حال حاضر به دلیل کم بودن فضای موجود در منزل، طراحی داخلی خانه و دکوراسیون آپارتمان ها و از جمله مهمترین کارها در این رابطه چیدمان مبلمان نیاز به دقت و رعایت داشته و از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، زیرا تنها تنها با یک دیزاین و چیدمان مناسب است که می توانید به نتایج دلخواه هارمونی، زیبایی و کاربردی بودن دست پیدا نمایید. یکی از سوالاتی که هنگام دکوراسیون منزل ذهن افراد را درگیر می کند، چگونگی چیدمان مبل جلو پنجره است. بر همین اساس در این مطلب آرگا با شما همراه می شود تا به این سوال پاسخ بدهد.

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

ایده هایی زیبا و کاربردی چیدمان مبل جلو پنجره

اعم از اینکه برای دیزاین منزل خود از دکوراسیون مدرن به کار برده اید و یا دکوراسیون سبک کلاسیک، ممکن است بخواهید جلوی پنجره را برای چیدمان مبلمان خود برگزینید، چون به نظر شما قابلیت بالایی برای ایفای نقش نقطه کانونی دارد. چه بسا دیوار تاکید و نقطه کانونی از اهمیت بالایی در این حیطه برخوردار است. اما این انتخاب؛ یعنی چیدمان مبل جلو پنجره باید و نبایدها و مزایا و معایبی دارد که بهتر است پیش از اقدام و به اجرا در آوردن آن با آن ها آشنایی داشته باشید.یکی از مهمترین موارد موضوع هارمونی داشتن با سبک دیزاین منزل شما است.

ایده هایی شیک از چیدمان مبل جلو پنجره

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

ایده های زیبایی از چیدمان مبل جلو پنجره

چیدمان مبل جلوی پنجره، اصل رد شده در فنگ شویی چه زمانی تایید می شود؟

نورپردازی صحیح، به جذب نور طبیعی در خانه یکی از مهم ترین و یا حتی اولیه ترین موارد و اصول در دکوراسیون داخلی خانه ها با هر سبک، ابعاد و تزییناتی است، در واقع چه در دکوراسیون اتاق بدون پنجره و چه دکوراسیون اتاق با پنجره کوچک و یا بزرگ لازم است از ایده های طراحی و دیزاین مناسب با فضا استفاده شود تا نورپردازی مناسب انجام شده و در نهایت یک اتاق با نور کافی در اختیار داشته باشید. بر همین اساس کلا این نوع چیدمان یعنی چیدمان در مقابل پنجره منع می شود زیرا در ورود نور و داشتن نورپردازی مناسب و کافی خلل ایجاد می کند؛ خوب است مبل های با ابعاد بزرگ و مبلمان چند نفره را مقابل دیوار بگذارید و در قسمت جلو پنجره از مبلمان یکنفره بهره ببرید. ولی نمی توانید در همه منازل فضاها آن را اجرا نمایید. در خیلی از منازل با پنجره های بزرگ و سرتاسری، آن دیوار که در آن پنجره واقع شده، از همه دیوارهای دیگر بزرپتر می باشد پس باید ناچار باید این پنجره را اساس چیدمان مبلمان خود قرار دهید، و مبلمان را در جلو آن بچینید.به این صورت که مبل 3 نفره که بزرگترین مبل است را مقابل پنجره ی بزرگ جای دهید و سایر مبل ها را در پیرامون این مبل بچینید. قرار دادن تلویزیون مقابل پنجره یکی از نبایدهایی است که هم در زیبایی فضا خلل ایجاد می کند، و همچنین این چیدمان می تواند به تلویزیون شما زیان برساند.

در عوض قرار دادن مبلمان در جلو پنجره، روشی برای تبادل انرژی فنگشویی و در نهایت محیطی زیبا و مثبت همچون افزودن اکسسوری ها و روبان ها، قاب های کریستالی مدور به مبل ها، قرار دادن گلدان بزرگ یک گیاه زیبا و سرسبز را استفاده نمایید.

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

استفاده از مبلمان راحتی و صندلی چوبی در جنب پنجره

با چیدمان مبلمان راحتی دارای طراحی های مدرن و لوکس که رنگهایی زیبا نیز دارند، محیط خلوت و دنجی جهت دورهمی ها و استراحت در کنار پنجره ایجاد نمایید. از این ایده می توانید هم برای دکوراسیون مدرن و هم دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید، منتها شرط است که مبلمان با سبک و طراحی فضا هارمونی داشته باشد.

همچنین می توانید با استفاده از یک مدل مبل راحتی مدرن یکنفره و یا صندلی ریلکس در نزدیکی پنجره فضایی ایده آلجهت استراحت و یا خلوت کردن با خود ضمن لذت بردن از طبیعت و منظره بیرون ایجاد نمایید.

ایده دیگر اینکه تعدادی صندلی راحتی و یا صندلی چوبی دارای طراحی منحصر به فرد و میزی کوچک در جنب پنجره قرار دهید و به این وسیله فضایی ایده آل جهت نوشیدن قهوه و خلوت کردن با خود داشته باشید.

اگر می خواهید به جای داشتن فضای قهوه خوری و یک فضای دنج برای استراحت، فضایی دلچسب جهت تایم ناهارخوری و صرف غذا داشته باشید؛ چیدمان میز غذاخوری در کنار پنجره را امتحان کنید. چه بسا صرف غذا با یک نورپردازی روشن و پرانرژی همراه با یک طبیعت دلچسب می توانید زیاد شدن اشتها گردد.

چند ایده برای مبل جلوی پنجره

چند ایده برای مبل جلوی پنجره

استفاده از آباژور در کنار پنجره

در صورت در اختیار داشتن یک محیط نشیمن در کنار پنجره، ایده استفاده از آباژور ایستاده لوکس و یا استفاده از چراغ های رومیزی به یک نورپردازی دلخواه دست پیدا کنید. دقت کنید که آباژور را با توجه به سبک منزل (مدرن و یا کلاسیک) انتخاب کنید.

استفاده از قفسه کتابخانه

اگر تمایل دارید که از فضای کنار پنجره به عنوان محیطی برای کتاب خواندن و مطالعه بهره ببرید، می توانید به جای استفاده از میز ناهارخوری و یا سایر وسایل، قفسه کتابخانه ای مناسب چه از نظر اندازه و ابعاد، و چه رنگ و طرح و البته سبک را برای قرار دادن در کنار پنجره انتخاب نمایید. واقعا هم غرق شدن در کتاب در برابر نور زیبای ماه و نوازش دادن چشم با منظره چشم نواز روبرو، لذت بخش است.

نصب پرده های ساده

همچنین می توانید تن این پنجره را با پرده ای زیبا و ساده بپوشانید، مدل پرده ساده دارای طرح مدرن و لوکس، مدل پرده بلند دارای رنگ های روشن و سفید، مدل پنجره ساده کتیبه دار، مدل پرده والان دار انتخاب های مناسب و جذابی به شمار می روند.

باید ها و نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

استفاده از گلدان های دکوری بزرگ

اگر خواهان خلق فضایی با سبک مدرن هستید، پیشنهاد می کنیم که چیدمان مبل جلو پنجره را با گلدان های بزرگ دکوری دارای طراحی منحصر به فرد با گلهای مصنوعی همراه سازید. قطعا در تمامی منازل با دکوراسیون مدرن شاهد حضور گلدان بزرگ مدرنی در کنج پذیرایی خواهید بود.

همچنین می توانید به جای استفاده از گل های مصنوعی، گل ها و گیاهان طبیعی رنگارنگ و سرسبز استفاده نمایید تا علاوه بر زیبایی و جذابیت خیره کننده آنها، عنصر شادابی و طراوت را نیز به فضا بیفزایید. در واقع گل آرایی ایده پرطرفداری است که هیچ سبک دکوراسیونی آن را پس نمی زند.

ایجاد فضای کار با میز کار

در صورتی که این پنجره بزرگ درون اتاق کار شما است، اکیدا پیشنهاد می کنیم که در دیزاین دفتر کار خود از قرار دادن میز کار در کنار پنجره بهره ببرید تا بهترین نورپردازی را با استفاده از نور طبیعی ورود یافته از پنجره داشته باشید. همچنین با ورود هوای تازه و رویت فضای بیرون، یک محیط پرانرژی و شاداب حین کار خواهید داشت.

باید ها و نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

حضور تختخواب در کنار پنجره

چنانچه در اتاق خواب شما پنجره و یا چند پنجره بزرگ وجود دارد، پیشنهاد می کنیم، تختخواب خود را در نزدیکی پنجره بگذارید تا علاوه بر داشتن یک فضای خواب و استراحت شیک و دنج، از ویوی جذاب بیرون نیز استفاده نمایید.

در چیدمان مبل جلو پنجره رعایت چه نکاتی مهم است؟

اگر می خواهید چیدمان مبل جلو پنجره را به اجرا در بیاورید لازم است حواستان به ارتفاع و بلندی مبل باشد، به این صورت که مبل های کوتاه با ارتفاع کم را برگزینید تا جلوی پنجره را پوشش نداده و انرژی را در پشت خود حبس نکند.

به دلیل قرار داشتن مبل در برابر نور خورشید به طور مستقیم، به مرور نور و گرما به بافت آن آسیب می رساند و آن را از بین می برد، بنابراین پیشنهاد می کنیم از یک نوع پارچه مناسب با خاصیت مقاومت در مقابل نور خورشید بهره ببرید. یا اینکه پنجره را با پرده ای با جنس مقاوم در مقابل اشعه نور خورشید بپوشانید.

در صورت موجود بودن فضای کافی، علاوه بر چیدمان مبل جلو پنجره از یک میز کنسول در پشت مبل هم بهره ببرید تا از چسبیده شدن مبل به پنجره جلوگیری نمایید و بر روی کنسول انواع گیاهان و گل های زیبا قرار دهید. نکته مهم کم بودن ارتفاع کنسول است، در واقع از نظر پهنا با مبل یکسان اما از نظر ارتفاع کوتاهتر باشد.

اطمینان حاصل کنید که فضا نور لزم را دریافت می کند؛ مثلا مبلمان را به گونه ای در جلو و یا کنار پنجره بگذارید که مانع از ورود نور آفتاب نشود.

یکی دیگر از نکات، موجود بودن محیط کافی جهت باز و بسته گردیدن پنجره پس از چیدمان مبل در جلو پنجره است.

به منظور جلوگیری از آسیب دیدن اکسسوری ها و سایر لوازم در برابر عوامل جوی همچون هوای گرم و خشک و نیز بارش ها، می توانید از پرده های توری و پنجره های دوجداره بهره ببرید.

اگر نیاز است می توانید به منظور ایجاد حریم خصوصی از شیشه های مشجر و یا مات برای پنجره استفاده نمایید.

چگونه بهترین چیدمان را برای مبل در مقابل پنجره داشته باشیم؟

دلیل منع شدن از این نوع چیدمان

البته که با قرار دادن مبل در زیر پنجره، فضایی زیبا ایجاد خواهید کرد، ولی از سویی با برخی مشکل ها مواجه خواهید شد. در حقیقت طبق نظر متخصصین فنگشویی، چیدمان مبل جلو پنجره باعث به وجود آمدن حسی توام با محدودیت در افراد می شود که بر همین اساس پیشنهاد می شود از آن پرهیز شود. از سویی وجود مبل، تختخواب و میز کنار پنجره می تواند از ورود انرژی بیرون به درون منزل شود که پیامدهای منفی حس کلافه بودن، بی تابی و آسیب پذیر بودن را به دنبال دارد.

 باید ها و نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

چگونه بهترین چیدمان را برای مبل در مقابل پنجره داشته باشیم؟

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

ایده هایی کاربردی از چیدمان مبل جلو پنجره

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

چگونه بهترین چیدمان را برای مبل در مقابل پنجره داشته باشیم؟

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

باید ها و نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

چند ایده برای مبل جلوی پنجره

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

ایده هایی جذاب از چیدمان مبل جلو پنجره

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

چند ایده برای مبل جلوی پنجره

چند ایده برای مبل جلوی پنجره

برای قرار گرفتن مبل در کنار پنجره چه نبایدهایی وجود دارد؟

البته که در بالاتر به بایدها و نکات کاربردی پرداختیم، حالا در ادامه به نبایدها می پردازیم. شما با آگاهی به بایدها و نیز نبایدها می توانید چیدمان و دیزاینی موفق تر و اصولی تر داشته باشید:

  • هرگز مبل را نباید به دیوار پشتی، پنجره و یا پرده بچسبانید.
  • پرده های یکسره جهت اتاق پذیرایی و نشیمن گزینه های بهتری محسوب می شوند.
  • نباید مقابل پنجره را با مبل به شکلی ببندید که هنگام تمیز کردن منزل به مشکل بخورید.
  • تلویزیون را به هیچ وجه مقابل پنجره قرار ندهید. دیوار کناری پنجره مکان مناسب قرار گرفتن تلویزیون است.
  • انتخاب ایده آل، استفاده از یک مبل کوچک است.
  • اگر پنجره در وسط دیوار قرار دارد، مبل را البته با حفظ فاصله مناسبی جلوی پنجره چیدمان بدهید.

باید ها و نبایدهای چیدمان مبل جلوی پنجره

چگونه بهترین چیدمان را برای مبل در مقابل پنجره داشته باشیم؟

قرار دادن مبل جلو پنجره در خانه های مدرن و کلاسیک

چیدمان مبل جلو پنجره و نکات کاربردی

در این مطلبی که با همراهی شما به پایان رسید گذری بر چیدمان مبل جلو پنجره داشتیم، امیدواریم از مشاهده ایده های نمایش داده شده و مطالب مرتبط شرح داده شده، نهایت استفاده را برده باشید. همچنین در صورت تمایل برای آشنایی و مرور دکوراسیون پنجره شاه نشین می توانید به لینک ها مراجعه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان