هشتمین طلا بر سینه والیبال نشسته ایران

تیم ملی والیبال نشسته ایران با برتری برابر بوسنی در دیدار فینال بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس برای هشتمین بار قهرمان شد.

هشتمین طلا بر سینه والیبال نشسته ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛دیدار فینال تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در بازی‌های پارالمپیک پاریس شامگاه جمعه (16 شهریور) در سالن نورث آرنا پاریس برگزار شد.

در این دیدار ملی پوشان ایران با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دادند و برای هشتمین بار عنوان قهرمانی بازی‌های پارالمپیک را به خود اختصاص دادند.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی به این شرح است:

ایران 3 - یک بوسنی

(20 - 25)، (30 -28)، (25 -16)، (25 -14)

ملی پوشان والیبال نشسته ایران در حالی موفق به شکست بوسنی شدند که آخرین‌بار دو سال پیش در فینال مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بوسنی برابر این تیم صف آرایی کرده و موفق به کسب پیروزی شده بودند. تیم ملی کشورمان، اما در دیدار امشب پیروزی سختی را برابر این تیم به دست آورد.

ملی پوشان ایران در آغاز گیم اول از بوسنی پیش بودند، اما در نهایت نتیجه را واگذار کردند، آن‌ها در گیم دوم صاحب برتری شدند، اما در یک رقابت سخت و سنگین که بارها به تساوی رسید. با این حال در گیم سوم و چهارم شرایط کاملا به سود شاگردان هادی رضایی بود طوریکه به راحتی نتیجه این دو گیم را از آن خود کردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران پیش از دیدار فینال مقابل تیم‌های اوکراین، برزیل، آلمان (مرحله مقدماتی) و مصر (نیمه نهایی) صاحب برتری شده بود. 

حضور در بازی‌های پا المپیک پاریس دهمین حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف این بازی‌ها بود و قهرمانی به دست آمده نیز هشتمین قهرمانی این تیم به حساب می‌آید.

عملکرد والیبال نشسته ایران در ادوار مختلف بازی‌های پارالمپیک به این شرح است: 

پارالمپیک 1988 سئول: مدال طلا

پارالمپیک 1992 بارسلونا: مدال طلا

پارالمپیک 1996 آتلانتا: مدال طلا

پارالمپیک 2000 سیدنی: مدال طلا

پارالمپیک 2004 آتن: مدال نقره

پارالمپیک 2008 پکن: مدال طلا

پارالمپیک 2012 لندن: مدال نقره

پارالمپیک 2016 ریو: مدال طلا

پارالمپیک 2020 توکیو: مدال طلا

پارالمپیک 2024 پاریس: مدال طلا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان