اسلامی: ترس استکبار از بمب هسته‌ای نیست؛ از پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران است

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کشوری که تعهدات خود در برجام انجام نداده است حق ندارد طلبکار شود، بلکه بدهکار است و باید پاسخگو باشد.

اسلامی: ترس استکبار از بمب هسته‌ای نیست؛ از پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران است

به گزارش خبرآنلاین محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی در یادواره شهدای گلزار آهو محله محمودآباد مازندران عصر حاضر را عصر بیداری جهانی دانست و گفت: این بیداری در تداوم راه نهضت عاشورا است و امروزه رهبر انقلاب پرچم‌دار و هدایتگر آن است.  فلسطین، امروزه مسئله اول مسلمین است و باید مسلمانان مسئله فلسطین را در اولویت خود قرار دهند، امام راحل و رهبر انقلاب هم بر مسئله فلسطین توجه جدی داشتند.

به نقل از ایسنا معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بدانیم امروزه چه اتفاقی افتاد که موضوع فلسطین به مسئله اول جهانیان تبدیل شده و از مسئله اول مسلمانان به مسئله اول جهانیان مبدل شد، اظهار کرد: صبر، ایستادگی، مقاومت و استمرار بخشیدن به حضور واضح و مصمم در عرصه توسط مردم فلسطین باعث شده تا حق و باطل به‌درستی معرفی شده و نمایش داده شود.

 او با بیان اینکه سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده و اشغالگران با تحریف و دروغ در دنیا مشغول به ظلم هستند، گفت: امروزه همه سازمان‌های بین‌المللی و همه نهادهایی که به اسم صلح و امنیت جهانی شکل گرفته‌ و ظهور کرده‌اند بخشی از نظام سلطه هستند و خارج از نظام سلطه هیچ جریانی وجود ندارد.

اسلامی افزود: در حال حاضر بیشتر نقاط جهان اعتصاب، اعتراض و تحصن حمایت از مردم مظلوم شکل گرفته و همچنان هم ادامه دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه کسی تصور آن را نمی‌کرد در دانشگاه های آمریکا کسی اجازه حرکت سیاسی، تحصن و اعتراض داشته باشد، گفت: امروز دانشجویان دنیا به حمایت از فلسطین می‌پردازند و پای حرف‌های خود می‌ایستند؛ تا چندین رئیس دانشگاه آمریکا عزل شد و دانشجویان زیادی در مسیر سرکوب بازداشت شدند.

او ادامه داد: فلسطینی ها انسان‌های معتقدی هستند و کسی فکرش را نمی‌کرد که چهره پست و ظالم اسرائیل خیلی زود به دنیا معرفی شود.

اسلامی با اشاره به اینکه برخی نخبگان در کشور مدعی هستند که چرا با ظالمان جهان درگیر می شوید و مسائل خود را با آنها با توافق حل نمی‌کنید؟ گفت: استکبار جهانی و صهیونیست ها به هیچ مسئله‌ای پایبند نیستند و حتی در مقابل آتش بس غزه هیچ پایبندی و ایستادگی ندارند.

وی با اعلام اینکه دادگاه و دادگستری بین‌المللی لاهه در رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی رأی علیه صهیونیست‌ها می‌دهد ولی در مقابل از سوی آمریکا با جملات تند و زننده روبرو شده و با آن‌ها برخورد قاطع صورت می‌گیرد، افزود: استقامت و ایستادگی مردم کشورمان باعث شده به‌وضوح مرزبندی بین حق و باطل مشاهده شود. البته این مهم به زبان، بیان و گفتمان خود ظالمان عالم مطرح شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تمام سیاست نظام سلطه تهدید و پشتیبانی از خوی تجاوزگری است و ابزار رایج و تجملی آن‌ها تحریم برای تسلیم است تا ملتی را از پا دربیاورد، به‌زانو وادار کرده و با خلأ سلاح به پیروزی نمایشی برسند.

او گفت: مگر می‌شود در کشوری دموکراتیک انتخابات برگزار شود ولی فردی که انتخاب می‌شود اگر همگام با آمریکا و رژیم صهیونیستی نباشد حمایت نشود؟ پس آمریکا می‌خواهد بگوید سلطه‌اش بایسته است و ما حکمران جهان هستیم.

اسلامی با بیان اینکه برای حفظ انقلاب هزینه‌های سنگین دادیم و امروز استقامت و صلابت مان جواب داده و باید همیشه قدردان باشیم گفت: امروز استکبار اعلام می‌کند که جنگ اقتصادی علیه ایران را انتخاب کرده تا کاهش ارزش پول ملی ایجاد شود و مردم در فشار قرار بگیرند و آمریکا به شدت بر روی این اعتقاد خود پایبند است.

او با تاکید بر اینکه تشدید تحریم ها از سوی استکبار جهانی برای لطمه زدن به ساختار اقتصادی ایران است افزود: دشمنان با طرح‌های خاص خود، برای ضربه زدن به مردم تلاش دارند پس ما باید هوشیار و بابصیرت باشیم و گوش به فرمان رهبر انقلاب دهیم تا آسیب پذیری‌ها کاهش یابد و نفوذها نتواند تأثیر زیادی داشته باشند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه مازندران دیار علویان با مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور است، گفت: ذخیره بزرگ طبیعی مازندران زنان و مردان با ایمان و مجاهد آن هستند. هر چند مازندران استان سبز و زیبا است که بسیاری از مواهب طبیعی و بی نظیر آن آسیب دیده است.

او افزود: مازندران در انقلاب و دفاع مقدس بسیار اثرگذار و نقش آفرین بوده و مردان و زنان آن در هر برهه از زمان همراه انقلاب و اسلام بودند.

اسلامی با اشاره به پرونده انرژی هسته‌ای ایران، اظهار کرد: بیش از 20 سال است که پرونده هسته‌ای برای ایران باز شده و استکبار و صهیونیست‌ها می‌گویند که ایران برنامه پنهانی و اعلام نشده هسته‌ای دارد، با این ترفند به آژانس انرژی اتمی فشار می‌آورند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: آژانس انرژی اتمی ضابطه‌ای دارد که هر کس به آن خبری مبنی بر فعالیت هسته‌ای در هر گوشه‌ای از جهان بدهد، آنها وظیفه بررسی و سؤال دارند.

وی ادامه داد: چون ساختارها و چیدمان این مرکز توسط خود نظام سلطه چینش می‌شود پس همه از جنسی است که خودشان می‌خواهند، در طول 20 سال گذشته فشارهای فراوان به ایران آوردند، همه دولت‌ها در گذشته دست به مذاکره زدند و حاصل آن سند برجام شده است که در سند برجام ایران و گروه 5+1 مشارکت داشتند.

اسلامی گفت: ایران در برجام پذیرفت ظرفیت اورانیوم غنی شده خود را محدود کند و تحت کنترل و نظارت شدید درآورده و محدودیت‌ها را در زمان معین تحت نظارت مضاعف آژانس اعمال کند. در مقابل پرونده مفتوح تحت عنوان مکان‌ها و برنامه‌های ادعایی بسته شود و تحریم هایی که بر ایران وارد شده لغو شود. ایران این سند را امضا کرد و توافقات انجام شد ولی پس از مدتی آمریکا تصمیم گرفت تا از این توافق خارج شود که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از این معاهده خارج شد و به هیچ کشوری اجازه نداد که با ایران کار کنند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایران تعهدات خود در برجام را انجام داد ولی سه کشور اروپایی و آمریکا پرچمدار مبارزه با برنامه هسته ای ایران شدند، گفت: آژانس انرژی اتمی هم اعلام کرد هیچ انحرافی در برنامه هسته ای ایران وجود ندارد پس با خروج آمریکا از برجام آن را متوقف کردند که این مهم مصادف بود با زمانی که جنگ اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند.

اسلامی افزود: آمریکا اعلام کرد که ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را نمی‌بیند و جشن نمی‌گیرد ولی ایران اسلامی به عهد و امضای خود وفادار بوده و امروزه ابهت، اقتدار و صلابت کشورمان را همگان شاهد هستند. آن کشور که تعهدات خود در برجام را انجام نداده حق ندارد طلبکار شود، بلکه بدهکار است و باید پاسخگو باشد، هر چند هم اکنون حرف جدید استکبار و صهیونیست‌ها ترس از بمب اتم نیست بلکه ترس از قدرت ظرفیت صنعت هسته‌ای ایران است که اعلام کردند ایران در حال ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای است و نیروگاه ساز می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دانشمندان بومی ما دست به کارهای خارق‌العاده می‌زنند و ترس استکبار و غربی‌ها از قدرت علمی، صنعتی و اقتصادی ما است، ادامه داد: امروز در ایران می‌توان ایده‌ها را به دانش و محصول تبدیل کرد، هم اکنون در کشورمان علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و صنعت در زندگی مردم تأثیرگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علم بزرگ‌ترین ثروت است و فناوری‌های پیشرفته باعث تولید شده و تأثیر در زندگی مردم دارند تا تورم را کاهش دهند، افزود: باید از اقتصاد وابسته به نفت در کشور به اقتصاد دانش بنیان مهاجرت کنیم، نسل جوان تحصیل‌کرده زیادی در حال فعالیت گسترده در مسیر دانش‌بنیان هستند و در حال تولید ارزش‌افزوده و ایجاد زنجیره‌های ارزش در رشته‌های گوناگون خواهند بود تا بتوان به یک نظام کارآمد اقتصادی، صنعتی و تولیدی دست پیدا کنیم.اسلامی گفت: امیدواریم دولت چهاردهم بتواند در این مسیر در راستای منویات رهبر انقلاب، قدرتمند حرکت کند و نقش‌آفرین باشد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان