یک دیوارنگاره جدید در میدان ونک

همزمان با شروع ماه ربیع الاول اکران فرهنگی «دیوارنگاره ونک» با اثری از کمال‌الدین بهزاد در ضلع غربی میدان ونک اجرا شد.

یک دیوارنگاره جدید در میدان ونک

به گزارش خبرآنلاین،همزمان با شروع ماه ربیع الاول، اکران فرهنگی دیوارنگاره ونک با تصویری از نگارگری یوسف و زلیخا اثر کمال‌الدین بهزاد نگارگر قرن نهم در مکتب هرات و ابیاتی از سعدی رونمایی شد.

مهر در خبری نوشت:این اکران فرهنگی 3 قسمتی در مجموع 1400 متر مربع است و در ضلع غربی میدان ونک اجرایی شده است. نگارگری «یوسف و زلیخا» اثر کمال‌الدین بهزاد یکی از مشهورترین آثار هنری در تاریخ هنر ایران است. بهزاد در این اثر با استفاده از رنگ‌های زنده، جزئیات دقیق و ترکیب‌بندی‌های متوازن، فضایی شاعرانه و در عین حال واقع‌گرایانه خلق کرده است. شخصیت‌ها با لباس‌های فاخر و زیبا به تصویر کشیده شده‌اند و پس‌زمینه‌ها معمولاً شامل مناظر طبیعی یا معماری‌های ایرانی هستند که به غنای اثر می‌افزایند.این اثر نه تنها از نظر هنری ارزشمند است، بلکه به عنوان یک منبع تاریخی نیز اهمیت دارد و نشان‌دهنده تأثیرات فرهنگی و اجتماعی زمان خود است.

5155118.jpg

بر اساس این گزارش در کناره این اثر حکایتی از سعدی به تحریر امیرعباس نصیری یزدی با ابیات: «نیاید همی شرمت از خویشتن / که حق حاضر و شرم‌داری زمن؟ نیاسایی از جانب هیچکس / برو جانب حق نگه‌دار و بسچنان شرم‌دار از خداوند خویش / که شرمت ز بیگانگانست و خویش» استفاده شده‌است.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان