رفع تصرف ۸۷ هکتار از اراضی ملی در استان سمنان

سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به رفع تصرف ۸۷ هکتار از اراضی ملی در سطح استان سمنان طی سال‌ جاری گفت: ۵۲ فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفان تشکیل شده است.

رفع تصرف 87 هکتار از اراضی ملی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،علیرضا ابوطالبی در گفتگو با خبرنگاران در شهرستان شاهرود با اشاره به خلع‌ ید اراضی ملی در سطح استان سمنان گفت: اراضی به مساحت 869 هزار و 129 مترمربع از عرصه‌های منابع‌ طبیعی توسط نیروهای یگان حفاظت منابع‌ طبیعی استان سمنان، خلع‌ ید شده است.
فرمانده یگان حفاظت منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به رفع تصرف 87 هکتار از اراضی ملی در سطح استان سمنان طی سال‌ جاری، افزود: برای متخلفان بیش از 25 هکتار از اراضی ملی استان پرونده جهت تخریب و تصرف تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه 52 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی در استان برای متخلفان تشکیل شده است، اظهار کرد: قانون‌شکنان بعد از تکمیل پرونده به مراجع قضایی در استان معرفی خواهند شد.
ابوطالبی با اشاره به اجرای حکم قضایی 47 فقره پرونده متخلفان در سطح استان تصریح کرد: 87 هکتار از اراضی ملی استان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیش‌ترین تصرفات اراضی ملی در شهرستان مهدی‌شهر صورت گرفته است، گفت: بیش‌ترین پرونده تخلف نیز در این شهرستان تشکیل شده است.
به گفته وی، هرگونه تخریب‌ و تصرف، ساخت ‌و ساز غیرمجاز، برداشت غیرمجاز خاک، تغییر کاربری و... در اراضی که جزو عرصه های منابع‌ طبیعی است، ممنوع است، چرا که باید برای هریک از این موارد مجوزهای لازم وجود داشته باشد.
ابوطالبی همچنین تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی متعددی در جهت کاهش عوامل مؤثر در تخریب اراضی و منابع‌ طبیعی در سطح استان سمنان برگزار شده است.
این مقام مسئول در خصوص گشت‌ها و حضور فیزیکی عوامل یگان حفاظت در عرصه‌های منابع‌ طبیعی سطح استان سمنان گفت: روزانه 18 گشت توسط یگان‌ها در سطح عرصه‌ها جهت کاهش تعدی به اراضی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود.
وی از شهروندان خواست گزارش‌های خود را در ارتباط با هرگونه حوادث، جرائم و تخلفات مرتبط با عرصه‌های منابع‌طبیعی اعم از قاچاق چوب، آتش‌سوزی، تخریب اراضی، ساخت‌ و ساز غیرمجاز و.... از طریق سامانه تلفنی 1504 و 139 اعلام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان