هوشنگ مرادی کرمانی شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویس معاصر در خارج از کشور است

رئیس فرهنگستان زبان فارسی گفت :  بسیاری از قصه‌های هوشنگ مرادی کرمانی به بیشتر زبان‌های زندۀ دنیا ترجمه شده است و می‌توان گفت آقای مرادی کرمانی شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویس معاصر در خارج از کشور است.

هوشنگ مرادی کرمانی شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویس معاصر در خارج از کشور است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادب فارسی به مناسبت هشتادمین زادروز هوشنگ مرادی کرمانی، نویسندۀ ادبیات کودک و نوجوان، با حضور جمعی از اعضای پیوستۀ این فرهنگستان و علاقه‌مندان به آثار وی ، آیین نکوداشتی در کتابخانۀ مرکزی فرهنگستان برگزار شد.

در این نشست رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ضمن ابراز علاقۀ شخصی به هوشنگ مرادی کرمانی و شادمانی از اینکه در شانزده سال گذشته هر هفته در نشست‌های شورای واژه‌گزینی فرهنگستان کنار ایشان بوده است، گفت: وی یک نویسنده شناخته‌شده و پذیرفته‌شده و با محبوبیت فراوان است.

غلامعلی حداد عادل افزود: مرادی کرمانی موفق‌ترین داستان‌نویس معاصر است و رابطۀ بین ایشان و سینما در حدی است که عده‌ای فکر می‌کنند ایشان از ابتدا به قصد فیلم‌نامه شدن داستان را نوشته است که البته طبق گفتۀ خودشان چنین نیست.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطر نشان کرد: بسیاری از قصه‌های وی به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است؛ و می‌توان گفت هوشنگ مرادی کرمانی شناخته‌شده‌ترین داستان‌نویس معاصر ایرانی در خارج از کشور است.

او افزود: زبان سالم و ساده و وسعت واژگانی از شاخص‌ترین ویژگی‌های زبان مرادی کرمانی است و فرهنگستان زبان فارسی به داشتن چنین عضو پیوسته‌ای افتخار می‌کند.

شایان ذکر است، هوشنگ مرادی کرمانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و یکی از مهم‌ترین نویسندگان ایرانی است.  

او خالق آثاری مانند «قصه‌های مجید»، «شما که غریبه نیستید»، «مهمان مامان» و «خمره» است و برنده یا نامزد جوایز بسیاری مانند جایزۀ شورای کتاب کودک ایران و جایزۀ جهانی هانس کریستین آندرسن شده است. آثار او به اغلب زبان‌های زندۀ دنیا ترجمه شده است و بسیاری از نوشته‌هایش دست‌مایۀ آثار تلویزیونی و سینمایی قرار گرفته است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان