وزیر خارجه چین: ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای است، روابط ما متأثر از دیگران نخواهد بود

در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و وزیر امور خارجه چین در سن‌پترزبورگ روسیه، طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه ۲ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه چین: ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای است، روابط ما متأثر از دیگران نخواهد بود

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه در حاشیه نشست مقامات بلندپایه امنیتی کشورهای عضو گروه بریکس در سن‌پترزبورگ روسیه با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین دیدار کرد.

وزیر امور خارجه چین در این دیدار تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است. روابط چین با ایران متأثر از دیگران نخواهد بود و ما از تمامیت ارضی و حاکمیت ایران حمایت می‌کنیم.

دیپلمات ارشد چین تأکید کرد: چین به توافق مشارکت راهبردی 2 کشور پایبند است و علاوه بر آن، حوزه‌های جدید همکاری را در نظر داریم.

وانگ‌یی با بیان اینکه «پکن و تهران چالش‌ها و تهدیدهای یکسانی دارند و از این رو، باید با یکدیگر همکاری کنند»، گفت: باید تلاش‌های آمریکا علیه ایران، روسیه و چین را ناکام بگذاریم.

او با تاکید بر اهمیت توسعه مناسبات پکن- تهران در دولت جدید گفت: آماده تقویت همکاری‌ها در چارچوب کریدورهای حمل‌ونقل هستیم.

وزیر خارجه چین: ایران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است، روابط ما متأثر از دیگران نخواهد بود
دیدار هیات‌های ایران و چین

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این دیدار با اشاره به آغاز به کار دولت چهاردهم به ریاست «مسعود پزشکیان» گفت: دولت جدید جمهوری اسلامی ایران نیز سیاست ثابتی نسبت به چین دارد و رویکرد توسعه مناسبات تهران-پکن را دنبال می‌کند.

احمدیان گفت: تسهیل اجرای سند همکاری‌های بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و چین و رفع موانع فراروی آن در دستور کار قرار دارد.

مقام ارشد ایرانی همچنین تاکید کرد «همکاری دو و چند جانبه ایران و چین به تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند».

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان