یکی از بستگان دور آیت الله در هواپیمای ربوده شده آمریکایی در ۱۱ سپتامبر مُرده بود /از آمریکا خواسته اند در انتقام عجله نکند /بازخوانی خاطرات هاشمی

هاشمی رفسنجانی روز بیست و دوم شهریور در مورد اخبار مربوط به حوادث یازدهم سپتامبر نوشته است.

یکی از بستگان دور آیت الله در هواپیمای ربوده شده آمریکایی در 11 سپتامبر مُرده بود /از آمریکا خواسته اند در انتقام عجله نکند /بازخوانی خاطرات هاشمی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در 22 شهریور 1380 را بخوانید؛

وقت زیادی صرف شنیدن و خواندن اخبار مربوط به حوادث [یازده سپتامبر] آمریکا کردم، اما به خاطر سانسور خبری آمریکا و غربی‌ها، اخبار جدید به صورت قطره‌چکانی و هدایت‌شده پخش می‌شود و سؤالات زیادی، بی‌جواب است. می‌گویند، چند نفر از تروریست‌ها را شناسایی‌ کرده‌اند و دو اسم «محمد عطا» از مردم مصر و «مروان» از امارات مشخص شده است. در تحلیل‌ها می‌گویند، به احتمال قوی ده‌ها نفر در این عملیات همکاری کرده‌اند. رازداری و نیز مهارت آنها، توجه مراکز ناظر جهانی را به خود جلب کرده است.

از [اُسامه] بن‌لادن، [رهبر القاعده] و طالبان، در درجه اول و از عراق و فلسطینی‌ها و لیبی و ایران، در درجات بعد به عنوان حامیان تروریسم، اسم برده می‌شود. رسانه‌های آمریکا، فشار زیادی علیه مسلمانان و اعراب دارند و این باعث رنجش مسلمانان و اعراب شده است. صدام حسین، [رئیس‌جمهور عراق]، دولت آمریکا را به جای عاملان انفجارها، سرزنش کرده و گفته است‌، خاری که آمریکا کاشته، امروز درو می‌کند. اسرائیل، با استفاده از فضای منفی علیه اعراب و فلسطینی‌ها، خشونت را زیاد کرده و با اشغال جنین و حملات مکرر، 12 نفر را شهید و بیش از 100 نفر را زخمی‌ کرد.

اعضای ناتو با آمریکا ابراز همدردی‌ کرده‌اند و گفته‌اند، براساس بندهای پیمان ناتو، حمله کشور خارجی به هر یک از اعضای ناتو، حمله به همه اعضا است. جرج‌بوش، [رئیس‌جمهور آمریکا]، از حملات به عنوان جنگ تعبیر کرده و وعده انتقام داده است. از تعداد تلفات‌، کمتر صحبت می‌شود و می‌گویند، ممکن‌ است در لحظه حمله، حدود 50 هزار نفر در برج‌های دوقلوی مرکز جهانی حضور داشته‌اند و در پنتاگون هم حدود 850 نفر بوده و کمتر کسی نجات یافته است.

تجسس برای کشف اجساد، هفته‌ها طول می‌کشد. در نیویورک، به تدریج کار از سر گرفته می‌شود، ولی وحشت حاکم است. تهدید و جنگ‌ روانی، علیه خیلی از دولت‌های عربی، وسیع است. مرتباً خبر از بمب‌گذاری در ساختمان‌های نیویورک داده می‌شود. مسئولان امنیت مجبورند دستور تخلیه بدهند و پس از مدتی ساکنان برمی‌گردند. تاکنون در انگلستان، آلمان، مالزی و آرژانتین پیش آمده و در آمریکا وضع بدتر است و مرتب خبر کشف اتومبیل حامل بمب، پخش می‌شود.

اکثر کشورهای جهان، ابراز همدردی‌ کرده‌اند. بعضی‌ها از آمریکا خواسته‌اند، در انتقام عجله نکند. در ساعات اول گفتند، هشت هواپیما ربوده شده، ولی اکنون چیزی دربارۀ سرنوشت چهار هواپیمای ربوده‌شده نمی‌گویند. دو هواپیما به برج‌ها اصابت کرده‌اند و یک هواپیما به پنتاگون زده است و یکی هم در پنسیلوانیا ساقط شده و نمی‌گویند چگونه ساقط شد. گفته شد، مجموعاً 266 نفر، سرنشین هواپیماها بوده‌اند که‌ کشته‌ شده‌اند و می‌گویند، گروه‌های هواپیماربا، هر یک بین سه تا شش نفر بوده‌اند. هنوز چیزی در مورد جعبه‌های سیاه هواپیماها نگفته‌اند.

نزدیکان احمدشاه مسعود، [وزیر دفاع دولت مجاهدین]، خبر از وخیم‌ شدن حال او می‌دهند. آقای [محمد] امامی‌کاشانی، [امام‌جمعه موقت تهران]، شب به خانه آمد و برای مطالب خطبه‌های فردای نمازجمعه در مورد آمریکا، مشورت کرد. نظر دادم که تروریسم را محکوم کنند، ولی به آمریکا بگویند این نتیجه ظلم‌های خودش است و از آنها بخواهند اعراب و مسلمانان را بیش از این خشمگین نکنند.

قرار شده، بخشی از محل حزب جمهوری اسلامی [در خیابان سرچشمه تهران] را برای ساخت قتلگاه شهدای هفت تیر اجازه بدهند. گفت، دربارۀ امام‌زمان، موسوعه‌ای [=دانش‌نامه] تهیه‌ کرده، امیدوار است که چیزی شبیه الغدیر بشود. گفت، یکی از بستگان دورشان، در هواپیمای ربوده‌شده آمریکایی [در حادثه یازده سپتامبر] بوده و مُرده است.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان