طلا مرزهای قیمتی را رد کرد/ پیش‌بینی جدید کارشناسان از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

افزایش قیمت سکه و طلا در بازار تهران در طول یک هفته گذشته در حالی رقم خورده که قیمت طلا در بازار جهانی رشد عجیبی را تجربه کرده است.

طلا مرزهای قیمتی را رد کرد/ پیش‌بینی جدید کارشناسان از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی عملکرد یک هفته‌ای بازار بازار طلا، از جهش قیمت‌ها حکایت دارد؛ به طوری که قیمت هر گرم طلای 18عیار در بازار تهران رشد 17 هزار و 500 تومانی را تجربه کرد. هر مثقال طلا هم در طول یک هفته گذشته 66 هزار تومان گران شده است.

اما در بازار سکه، هر قطعه سکه امامی در طول یک هفته گذشته، جهش 120 هزار تومانی را تجربه کرده است.

افزایش قیمت سکه و طلا در بازار تهران در طول یک هفته گذشته در حالی رقم خورده که قیمت طلا در بازار جهانی رشد عجیبی را تجربه کرده است.

اونس طلا در بازار جهانی، رشد 61 دلاری را در طول یک هفته گذشته ثبت کرده است.

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت طلا

در همین رابطه، محمد کشتی‌آرای، کارشناس بازار طلا می‌گوید: دیروز و امروز نسبت ابتدای هفته افزایش قیمت متوسط 23 دلاری در هر انس طلا را داشتیم.

وی تصریح می‌کند: قیمت ارز نیز با توجه به تعطیلات پایان تابستان همچنین تعطیلات پیش رو مقداری در بازار آزاد تغییرات نوسانی داشته که این باعث شده قیمت طلا و سکه نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت داشته باشد.

کشتی آرای با بیان این‌که افزایش قیمت ارز و طلا در بازارهای جهانی در بازار داخلی نیز تاثیرگذار است، عنوان می‌کند: با توجه به تعطیلات پایان تابستان، بازار تعادل و آرامش را نسبت به ماه های گذشته سپری کرده است.

وی می‌افزاید: نکته قابل توجه در یک هفته گذشته تعادل بین عرضه و تقاضا است؛ به طوری که این تعادل باعث شد حباب سکه تغییری پیدا نکند یعنی ما تقاضایی برای خرید سکه جهت سرمایه گذاری نداشته‌ایم. به همین دلیل حباب سکه در ابتدای هفته تا پایان هفته 7 میلیون و 900 هزارتومان بوده است.

کارشناس بازار طلا، نوسان قیمت طلا و سکه را ناشی از دو شاخص عمده قیمت اونس جهانی و نرخ ارز دانست و تصریح می‌کند: با پایان ماه محرم و صفر و تعطیلات تابستانی بازار طلا و سکه رو به رونق است اما این رونق موجب ایجاد حباب طلا نشد و به نظر می رسد این رونق ادامه پیدا کند.

کشتی‌آرای پیش بینی می‌کند: با توجه به آخرین هفته تعطیلات تابستانی و اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان به نظر می رسد قیمت جهانی طلا همین روند را داشته باشد و نرخ ارز تغییرات چندانی نداشته باشد.

وی خاطرنشان می‌کند: هفته آتی افزایش و کاهش زیادی در بازار طلا و سکه نخواهیم داشت و هفته آرامی را سپری خواهیم کرد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان