آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی تاکید کرد:

گرانی دین مردم را مخدوش می‌کند/ اداره کشور با روش کمیته‌امدادی به جایی نمی‌رسد

گروه حوزه‌های علمیه: مفسر قرآن کریم با بیان اینکه نباید میان نان و مردم فاصله بیفتد، زیرا دین آنان مخدوش می‌شود، گفت: کشور را با شیوه کمیته‌امدادی نمی‌توان اداره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی دیروز 5 اردیبهشت در دیدار وزیر کار با ایشان گفت: جامعه باید به شکلی اداره شود که مردم همه برای خود کار کنند زیرا اسلام با مزدوری همخوانی ندارد زیرا انسان با مرگ به پایان نمی‌رسد بلکه مرگ را در می‌باید و در آغوش می‌گیرد.
وی افزود: مرگ پلی برای رسیدن به آینده‌ای است که انسان در دنیا رقم زده است لذا سعی کنید کرامت را در جامعه ترویج دهید و مردم را با شکل کمیته امدادی و یارانه بگیری تربیت نکنید.
فاصله نان و مردم دین آنان را مخدوش می‌کند

این مرجع تقلید با بیان اینکه کشور با روش کمیته امدادی به جایی نمی‌رسد، اظهار کرد: امروز گرانی طاقت فرسایی وجود دارد که زندگی را برای مردم سخت کرده و این بیکاری‌ها و تورم و رکود باعث می‌شود که در دینداری مردم نیز دچار خدشه شود زیرا در دین ما تاکید شده است که اگر بین نان و مردم فاصله باشد دینداری مردم نیز به خطر می‌افتد.
این مفسر قرآن عنوان کرد: بخشی از مشکلات کشور به سبب بیکاری و بی عرضگی و اختلاس‌هاست، زیرا کشوری که کیلومترها مرز دریایی و کوه‌های سر به فلک کشیده و صحراهای عظیم دارد نباید میلیاردها تومان از سرمایه خود را صرف خرید علف از کشوری مثل برزیل کند اینها همه نشان بی عرضگی است چرا که اگر عرضه باشد هر صحرا و دشت می‌تواند تولید ثروت کند.
وی افزود: جامعه کریم نه راه کسی را می‌بندد و نه خود به بیراهه می‌رود همین آمریکایی‌ها که امروز خود را ابر قدرت می‌دانند بر روی جنازه‌های بیش از 70 میلیون نفر ایستاده‌اند.

ترویج روحیه کار و تقویت اقتصاد مقاومتی

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه پشتوانه این مردم باید کار آنها باشد و روحیه عزت نفس، کار و اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم تاکید کرد: مسئولان باید ضمن اینکه بهترین روش‌ها را به کار می‌گیرند همیشه از خداوند متعال طلب هدایت داشته باشد زیرا که با نیت خالص تجربه قطعا خداوند به ما کمک خواهد کرد و راه را به ما نشان خواهد داد.
وی تاکید کرد: وقتی که کشور را با ستون یارانه‌ها اداره کنیم مردم ما به شکل کمیته امدادی رشد می‌کنند ولی این کشور با این همه ظرفیت به هیچ عنوان نباید به این سمت برود زیرا کشوری داریم که از ذره ذره آن می‌توان تولید ثروت کرد و اگر زمانی که می‌توانیم این کار را انجام ندهیم در مقابل درگاه الهی مسئول خواهیم بود.‎

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر